חרפה נרשמה בהפגנות המחאה במוצאי שבת האחרונה ברחבה של מרכז גנים, סמוך לכיכר גורן ברחוב העצמאות בשכונת כפר גנים ג' בפתח תקווה, כאשר תושב השכונה, חרדי מבוגר שירד אל המפגינים בתום הפגנת המחאה, הותקף על ידי אחד מהם באמירות קשות, בוטות וגזעניות, בהן - "תוריד את השטיח מהראש", תוך שהוא מסמן לעבר הכיפה שחבש על ראשו. בהתייחסו לזקנו הארוך של החרדי אמר אותו מפגין: "תגזור את השערות מהפנים. לא תגנוב - אתה לא יודע מה זה אפילו. נתניהו חרא ואתה אוהב אותו". ברקע נשמעת אחת המפגינות כשהיא פונה אל אותו מפגין. "אל תגיד לו את זה זה לא יפה" כשהיא מתכוונת להתבטאות כלפי זקנו של החרדי.



האמירות הבוטות נאמרו ליד אחת ממארגנות המחאה, עו"ד סיגלית וכסלר, שפגשה גם היא באותו תושב שכונה, אשר בא לטעון כנגד המחאות בסביבת ביתו.



המפגינים מחוץ לבית היועמ"ש. לתושבי פ"ת נמאס מהמחאה. צילום: רועי עלימה, פלאש 90
המפגינים מחוץ לבית היועמ"ש. לתושבי פ"ת נמאס מהמחאה. צילום: רועי עלימה, פלאש 90



במוצאי שבת האחרונה התקיימו, על פי הנחיית בג"ץ, הפגנות המחאה כנגד היועץ המשפטי לממשלה (יועמ"ש) אביחי מנדלבליט וכנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ברחבה של מרכז גנים. אלא, שבניגוד להנחיות שקבע בית הדין, בהפגנות השתתפו כ-2000 מפגינים, זאת על אף הגבלת מספרם ל-500.



מארגני המחאה שפרסמו בפייסבוק פוסטים הקוראים להמונים להגיע להפגנה ניסו להתנער מאחריות . "אנחנו הזמנו מפגינים. זה שהגיעו מעל 500 זה עניין של המשטרה", אמר בסיום ההפגנה מני נפתלי. "אלו אזרחים שאומרים די לשחיתות".



 


אלדד יניב תמך אף הוא במפגינים הרבים שהגיעו למקום, כשאמר: "אתם הגיבורים שלנו. אף אחד לא יעצור אותנו מלהפגין ולמחות. המשטרה אמרה שהגענו ל-500 מפגינים בתוך מתחם שהיא בנתה. בסופו של דבר, בכל מקום שבו נמנעה גישה של נוספים להגיע הוקמה הפגנה מידתית והיא לא מחויבת ברישיון".

אלדד יניב. "אף אחד לא יעצור אותנו מלמחות". צילום: אבשלום ששוני
אלדד יניב. "אף אחד לא יעצור אותנו מלמחות". צילום: אבשלום ששוני


לעומת זאת, רינת, תושבת השכונה, גינתה את האלפים שהגיעו: "הם שמו ללעג את החלטת בג"ץ. בניגוד לחוק הם קיימו תהלוכה, גם אם מדובר במצעד לאורך 150 מטרים. הם עלו במספר המפגינים בסדר גודל של פי ארבעה מזה שהותנה להם בהחלטת בג"ץ, והם באים לכאורה בשם המאבק בשחיתות".

"מעבר לעובדה שאנחנו מתמודדים עם כל הרעש, חסימות הכבישים והבלאגן שהופך לנו את השכונה כבר 41 שבועות ברציפות, אנחנו נתקלים כעת גם בגילויי גזענות ואנטישמיות. אחר כך מספרים לכולם שהם בשם המאבק בשחיתות. בושה וחרפה. אנחנו מקווים שבית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ יתנו על כך את הדעת", אמרו תושבים בקבוצת ווטסאפ פרטית.