ניצח בבית המשפט: לקוח של חברת הוט הגיש תביעה ייצוגית נגד החברה לפני כשלוש שנים, בעקבות זמני ההמתנה הארוכים לקבלת שירות במוקד הטלפוני שלה, ולאחרונה התבשר על פסיקה לטובתו בתיק. בתכניתם של פרופסור אריה אלדד ובן כספית ב-103FM סיפר הלקוח, אור קרבקי, כי "לקח לי 50 דקות עד שענו לי. התביעה שלי היא בשם כל לקוחות הוט בישראל". 



"הייתי אז סטודנט במרכז הבינתחומי וגיליתי שהעלו לי את המחיר בהוט ב-170 שקלים בחודש", סיפר קרבקי, שהוסיף: "לא הצלחתי להשיג את הוט עד הקו, לקח כ-50 דקות עד שענו לי, עד שלבסוף הגשתי את התביעה. ממוצע השיחה היה 26 דקות המתנה, ולפי החוק מותר עד שלוש דקות. עברו שלוש שנים עד שבית המשפט פסק לטובתי בנושא". 



בהתייחס לרפורמה שביצעה החברה בשנים האחרונות, אמר קרבקי: "אני תבעתי את החברה על תקופה מסוימת, יש תקופות שזמני ההמתנה היו ארוכים יותר ויש זמנים שלהפך".



 


בתוך כך, הוא הסביר כיצד ניתן לחשב את זמר ההמתנה ולהמירו בכסף, במסגרת התביעה: "בתביעות ייצוגיות מגישים הערכה כללית. בהמשך התביעה יבררו כיצד מחשבים את הנזק וכיצד מחזירים כסף ללקוחות, גם כאלו שעזבו את החברה מאז. ניתן לחשב את הפער בין שלוש דקות (לפי החוק) ושעות ההמתנה הממוצעות שהיו לחברה באותן שנים. בית המשפט ייקבע את הנושא".

הוא הוסיף כי "התביעה שלי היא בשם כל לקוחות הוט. הגשתי אותה יחד עם העורך דין שלי ומייצגת את כל הלקוחות של הוט משנת 2008. לפני שש שנים הייתה תביעה נגד הוט על זמני המתנה. בתביעה ההיא הושג הסכם פשרה ונקבעה מערכת לצמצום מערכת ההמתנה והקמת שירות CALLBACK שמאפשר לחברה להתקשר אליך במקום להמתין לחברה על הקו".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן