חבצלת (חבי) עמרם, אמה של ענבל עמרם, שנרצחה בשנת 2006, הלכה לעולמה בשבוע שעבר לאחר מאבק במחלת הסרטן. בעלה, חנניה עמרם, אביה של ענבל, משער שליגון הרב על מות בתה היה קשר ישיר למותה של האם בגיל 54. "אפילו הרופאים אמרו לנו שלמרות שלא ניתן להצביע על כך באופן ישיר, מחלות מהסוג הזה, בבטן, נובעות מצער ומכאב. לא היה לנו עוד צער מלבד האובדן של ענבל", אומר חנניה.



המקרה של ענבל עמרם זעזע את המדינה וזכור במיוחד בשל המחדל המשטרתי. ענבל הייתה חיילת כשיצאה מביתה בפתח תקווה לכמה דקות, כדי לאסוף את אחותה. אולם, בארבע לפנות בוקר, משבוששה לשוב, פנו בני משפחתה למשטרת פתח תקווה כדי להודיע על היעדרותה. 
 
אך התלונה לא טופלה וזמן יקר אבד, במהלכו דיממה ענבל למוות, לאחר שנדקרה על ידי גנב רכב וננטשה. רק סמוך לשעה 9:30 בבוקר איתר מסוק משטרתי כלי רכב חונה בשדות צפונית לשכונת רמת-אביב ובו גופתה של ענבל. בית המשפט פסק למשפחת עמרם פיצויים וקבע כי "אם המשטרה הייתה מתנהלת כנדרש – ניתן היה להציל את חייה של ענבל".

חבצלת עמרם ז"ל מחזיקה את תמונת בתה, ענבל ז"ל . צילום: יהונתן שאול
חבצלת עמרם ז"ל מחזיקה את תמונת בתה, ענבל ז"ל . צילום: יהונתן שאול

 

כמה שנים לאחר הטרגדיה, חלתה אמה. "חבי אובחנה לפני שלוש שנים בדיוק, בתקופה הזאת, של החגים", מספר חנניה. "היו לה כאבי בטן ובבדיקות התגלה שזאת המחלה. היא עברה ניתוח, אבל זה התפשט. אחר כך הגיעו הטיפולים הכימותרפיים אבל הסרטן הלך וחזר, עד שביום חמישי האחרון היא נכנעה".

חבצלת נטמנה בבית העלמין בראש העין, לצד בתה, שהייתה בת 20 במותה. "מיד אחרי המקרה עברנו מפתח תקווה לראש העין", משחזר חנניה. "כבר אז רכשנו את חלקות הקבר שצמודות לענבל. עכשיו חבי לצדה".
 
חבצלת עמרם הותירה אחריה שתי בנות, עומרית, בת 26, שאותה הספיקה ללוות לחופה ביוני האחרון ועמית, שמתגוררת באוסטרליה והביאה לעולם נכד ראשון לחבצלת לפני ארבעה חודשים. "ענבל הייתה אמורה להיות בת 32 היום", אומר חנניה בכאב. "לפחות דבר אחד אני יכול לציין לטובה, וזה שבניגוד לטיפול של המשטרה, במקרה של המחלקה האונקולוגית בבית החולים בילינסון היה צוות נפלא, שליחים משמים, שעשו כל מה שאפשר בשביל חבי".