ניב נחמיה שנדקר בצורה קשה מאוד בפיגוע ביבנה, שוחרר היום (ראשון) בצהריים לביתו מבית החולים קפלן לאחר שיפור משמעותי במצבו. כזכור, ניב נדקר ב-2 באוגוסט מספר פעמים בסופרמרקט ביבנה והובהל במצב קשה מאוד לבית החולים כשהוא מורדם ומונשם. לפני שלושה שבועות חזר נחמיה להכרה מלאה.



ניב נחמיה משתחרר מבית החולים

"אני מרגיש קצת יותר טוב", סיפר נחמיה לפני ששוחרר, "אני יודע שיש לי עוד הרבה זמן של שיקום והחלמה. פיזיותרפיה, קלינאית תקשורת, פסיכולוגים. החלמה לא פשוטה אבל נעבור את זה לאט לאט. אני מודה לבורא עולם כמובן, שנתן לי לעבור את הימים האלה שהוציא אותי מהמצב הזה. אני מודה לכל הרופאים שעמלו על המצב הבעייתי שהגעתי לפה. שעמלו להוציא אותי מזה. יש פה צוות מדהים שטיפל בי".  



ד"ר גיא לין, מנהל המחלקה לרפואה דחופה בקפלן שטיפל בניב יחד עם הצוות הרפואי, אמר כי הוא הגיע עם פציעות קשות מאוד ובסכנת חיים. ״ניב עבר סדרת ניתוחים מורכבים והוא גיבור. הצלחנו יחד איתו להתגבר על קשיים ולהתקדם בצורה מדהימה. יש לו תהליך שיקום ארוך בפציעות ובסוף התהליך הוא יהיה בריא לגמרי".



אמו של ניב, הדסה, אמרה: "אנחנו מודים לבורא עולם ולצוות הרפואי הנפלא בקפלן שתמכו וטיפלו בניב במסירות נפש". בסרטון שמתעד את הפיגוע, נראה המחבל תוקף את נחמיה מאחור ודוקר אותו מספר רב של פעמים, תוך שהם נאבקים.



במקביל הודיעו משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי כי סיימו את חקירת פיגוע הדקירה בו נפצע נחמיה. מחר יוגש כתב אישום בגין ניסיון רצח נגד אסמעיל אבו עראם בן 19 מהעיירה יאטה סמוך לחברון. על פי כתב האישום לאחר שדקר את נחמיה מספר רב של פעמים נמלט מהסניף עד שנלכד ע"י אזרחים שהעבירו אותו לכוח משטרה. בחקירתו הודה החשוד בביצוע המעשה וטען כי הגיע לדקור יהודים בכדי לקיים את מצוות הג'יהאד.