לאחר שמשפחת גולדין תקפה את שר הביטחון ליברמן, אותו כינתה "חלש ופחדן", בעקבות הצהרתו לפיה "אסור לחזור על טעויות עסקת שליט", נחשף הערב (ראשון) כי בכירים בממשלה טוענים שחמאס הקשיח את עמדותיו במהלך השיחות האחרונות בנושא, כך לפי חדשות 2. לפי מקורבי ליברמן, שצוטטו בכאן 11, "יחיא סנוואר מציב דרישות גבוהות יותר משדרש בעסקת שליט".



מסיבת העיתונאים של משפחת גולדין

מדיווח של חדשות 2 עולה כי חמאס דורש לשחרר אסירים שנחטפו במבצע "שובו בנים", שהתקיים אחרי חטיפת שלושת הנערים. כמו כן, צוין כי המתווכים מגלים הבנה כלפי דרישות חמאס.


משפחת גולדין. "שר הביטחון חלש ופחדן". צילום: אבשלום ששוני
משפחת גולדין. "שר הביטחון חלש ופחדן". צילום: אבשלום ששוני


לפי מקורבי ליברמן, השר אף ציין בפניהם כי "עסקת שליט 2 לא תתרחש במשמרת שלי", בשיחות סגורות. לדברי נעם שליט, אביו של גלעד שליט, "זכותו של ליברמן להתנגד. הוא היה אחד משלושת השרים שהתנגדו אז לעסקה". לטענתו, "זה לא אנו שביקשנו לשחרר מחבלים. במשך חמש וחצי שנים המדינה לא הצליחה ליצור שום מנופים לחץ על החמאס, והאלטרנטיבה היחידה הייתה שחרור מחבלים".

בתוך כך, עורך הדין ליאור לוטן אמר לאחר התפטרותו כי "כל ריאיון בנושא הזה לא נכון - גם בשל הרגישות המתחייבת אל מול המשפחות ולגם לאור הפרשה הפתוחה. לא רוצה לתת לצד השני הרגשת ניצחון".

ליאור לוטן. "לא רוצה לתת לצד השני הרגשה של ניצחון". צילום: גדי דגון
ליאור לוטן. "לא רוצה לתת לצד השני הרגשה של ניצחון". צילום: גדי דגון


כזכור, מוקדם יותר תקפה משפחת גולדין את ליברמן, כשטענה כי הוא "טוב בדיבורים, אך לא במעשים". כמו כן, נאמר במהלך מסיבת העיתונאים כי "שר הביטחון ביקש מרה"מ לא למנות מתאם חדש לענייני השבויים והנעדרים".