אברהם פורת, הפעיל שתועד כשהוא מקלל ומעליב זקן חרדי שעבר בסמוך להפגנה מול בית היועץ המשפטי לממשלה בפתח תקווה, התייחס לתקרית בפוסט שכתב בדף הפייסבוק שלו. "חברים, שלום. התנצלות. אתמול, לאחר סיום ההפגנה בפתח תקווה, נחלצתי להגן בגופי על אשה מבוגרת שהותקפה בצורה מפחידה על ידי חרדי. (ראיתי את האיש מתעמת לפני כן גם עם אחרים). הפעולה שלי היית ניסיון להפרדה פיסית בין אדם שנראה לי שממש רוצה לפגוע, תוקף פעילה מבוגרת ועייפה, מקלל, משתמש במילים קשות ובכמעט בא במגע אותו ניסיתי למנוע בגופי. הייתה לי הרגשה לפי צורת הדיבור שלו שהנ"ל שייך לאנשי כהנא / בנט / בטן וחבריהם. (ומה הוא בכלל בא לחפש בין אנשי ההפגנה נגד השחיתות עם לא עימותים, למה הוא בא לשם ?)", כתב.



הוא הוסיף: "אני מודה שבהפרדה הפיסית, מתוך עייפות, כעס ורוגז אמרתי דברים לא ראויים, לא מכובדים ואני מתחרט עליהם ומתנצל עליהם. סליחה. בהחלט הדברים שאמרתי אינם ראויים ועדיף היה לו לא נאמרו כלל. כדאי לשים לב שמי שמפיץ את הסיפור הנם כתבי ערוץ - 20 הידוע ב"איכותו ובאמינותו". זהו הערוץ הפרטי של ביבי שלנו, שרק אליו הוא מתראיין עם שאלות מוזמנות על ידו מראש.


וכמובן כל הכתוב ונאמר בערוץ זה הינו "אמת לאמיתה, דברי אלוהים חיים". כדאי גם להתייחס לכך, שאחרי - 40 הפגנות עם כל כך הרבה משתתפים, כל מה שעיתונאי ערוץ - 20 המגמתיים מצאו, זה רק את העניין השגוי הזה להתלות בו, ומעבר לכך, הם מתעלמים מכל הסיפור הגדול של ההפגנות כולן והסיבות להן, כלומר השחיתות השלטונית אותן הן רוצות למנוע. אז, שוב. אני מתנצל על שאמרתי... וניפגש כולנו שוב בהפגנה הבאה".





כזכור, בסוף השבוע האחרון התקיימה ההפגנה ה-40 מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה. היא נערכה ברחבה של מרכז גנים, סמוך לכיכר גורן ברחוב העצמאות בשכונת כפר גנים ג' בפתח תקווה, כאשר תושב השכונה, חרדי מבוגר שירד אל המפגינים בתום הפגנת המחאה, הותקף על ידי אחד מהם באמירות קשות, בוטות וגזעניות, בהן - "תוריד את השטיח מהראש", תוך שהוא מסמן לעבר הכיפה שחבש על ראשו. בהתייחסו לזקנו הארוך של החרדי אמר אותו מפגין: "תגזור את השערות מהפנים. לא תגנוב - אתה לא יודע מה זה אפילו. נתניהו חרא ואתה אוהב אותו". ברקע נשמעת אחת המפגינות כשהיא פונה אל אותו מפגין. "אל תגיד לו את זה זה לא יפה" כשהיא מתכוונת להתבטאות כלפי זקנו של החרדי.



 


במוצאי שבת האחרונה התקיימו, על פי הנחיית בג"ץ, הפגנות המחאה כנגד היועץ המשפטי לממשלה (יועמ"ש) אביחי מנדלבליט וכנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ברחבה של מרכז גנים. אלא, שבניגוד להנחיות שקבע בית הדין, בהפגנות השתתפו כ-2000 מפגינים, זאת על אף הגבלת מספרם ל-500. מארגני המחאה שפרסמו בפייסבוק פוסטים הקוראים להמונים להגיע להפגנה ניסו להתנער מאחריות . "אנחנו הזמנו מפגינים. זה שהגיעו מעל 500 זה עניין של המשטרה", אמר בסיום ההפגנה מני נפתלי. "אלו אזרחים שאומרים די לשחיתות".