אחד הראפרים המשפיעים בשנים האחרונות, שנכנס אל לב המיינסטרים, ונושא את דגלי המהפכה, הוא לא אחר מאשר טונה (איתי זבולון) שפרץ לתודעה לפני שנתיים עם 'גם זה יעבור'. המוזיקאי ידע להציג לראווה שנינות הטקסטואלית יחד עם ביטים מוסיקליים מלודיים ורבגוניים שציירו, בכשרון רב, את ארץ ישראל החדשה, היפה וגם הסוערת.





לאחר אלבום בכורה מעולה ("גם זה יעבור"), טונה ממשיך לבסס את מעמדו כאחד הראפרים המשובחים במחוזותינו, ובימים אלה מוציא שיר טרי מאלבום חדש - "אבודים בחלל". הסינגל הוא מעין מחווה לאליל נעוריו, דיויד בואי ("ילד החלל של הרוק הבריטי"), בו אף משורבבות המילים "כמו זיגי סטארדס אני שם גז" (על שם אלבומו המצליח ביותר של בואי "זיגי סטארדאסט"). בשיר החדש, וזו הברקה מעולה של טונה, מתארחות שלישית האחיות לבית חיים, A WA (תגל, לירון ותאיר) שעושות חיל ברחבי העולם עם הגרוב התימני שלהן ומסלסלות על שתיית קפה על שביל החלב.



להקת A-WA . יח"ץ
להקת A-WA . יח"ץ



מלבד הקליפ המושקע שמעטר את הסינגל (עם שיק הומוריסטי בו טונה, אסטרונאוט רציני, נוחת נחיתת אונס ונופל על גמל במדבר), מדובר בשיר מחאה מעולה המפנה אצבע מאשימה כלפי הפוליטיקאים הישראלים ("מיליון פוליטיקאים עוד אומרים שיודעים הכל ולא מודים עדיין"), החברה המודרנית, המתפתחת ומתקדמת בצעדי ענק (ולאו דווקא לחיוב), וטוען שלחיות בארץ, זה כמו ללכת לאיבוד בחלל, ועם זאת לשרוד, בשל כמיהה לאחוות אחים.



הטקסט מעולה, הלחן קליט ומעניין, והשילוב של A-WA מוסיף נופך אתני, אותנטי ומסקרן לשיר שממשיך להמחיש עד כמה טונה הוא ראפר ויוצר חשוב במוסיקה הישראלית העכשווית, מהיותר איכותיים שיש במחוזותינו כיום. שאפו!