לאחר שחסמו הבוקר (שני) את הגישה והיציאה בשכונת מגוריו של ראש הממשלה נתניהו בקיסריה המשיכו פעילי מאבק הנכים להפגנה שלא תואמה עם המשטרה בכביש החוף הסמוך וחסמו אותו לסירוגין בשעות אחר הצהרים. במקום נוצרו עומסי תנועה כבדים כשהמשטרה נמנעה מפינוי המפגינים בכוח.


ארגוני הנכים חוסמים את כביש החוף

במשטרה מסרו כי "כביש 2 לצפון נחסם לתנועה בין טירת הכרמל לחיפה בעקבות מחאת הנכים. שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומכוונים את התנועה".



הפגנת הנכים בכביש החוף. צילום: הפנתרים של מאבק הנכים



כאמור, מפגינים חסמו מוקדם יותר את הכניסה לשכונה בקיסריה בה נמצא ביתו הפרטי של ראש הממשלה נתניהו בכיכר רוטשילד על כביש 6511 בישוב. "לא נשתוק ולא נוותר כי אין לנו ברירה ונצליח רק בערבות הדדית" אמרו המפגינים לכמה מהשכנים שניסו לשכנעם לעזוב את השכונה. לאחת השכנות שביקשה להפסיק את הקריאות במגפון במקום אמרה צעירה נחמיאס, מקבוצה שמכנה עצמה "הפנתרים": "אני מאחלת לך ולכל מי שהולך על שתי רגליו רק בריאות אבל גם להבין שנכות יכולה לקרות לכולנו כמו שקרתה לי. האמיני לי שהייתי מעדיפה להיות עם נכדיי עכשיו".



עד מחר אמורה הממשלה להגיש לבג"צ את תשובתה לעתירה של ארגון "נכה לא חצי בן אדם" נגד מדיניותה ביחס לעדכון קצבת הנכות וזאת לאחר שתי דחיות שביקשה. דעות בנושא בתוך הנהגת הנכים חלוקות. ב"מטה מאבק הנכים" לא תולים תקוות בעתירה וטוענים כי ניסיון העבר מלמד שבג"צ אינו נוהג להתערב בסדרי עדיפות תקציביים של הממשלה ולכן דחייה אפשרית של השופטים את העתירה עלולה אפילו להזיק למאבק. אבל מנגד, העותרים ב"נכה לא חצי בן אדם" אומרים: "בשבוע שעבר בג"צ קיבע את זכות ההפגנה. כעת אנחנו מצפים שהזכות לקיום בכבוד תקבל את תמיכתו בדמות 'כרטיס צהוב' לממשלה. הברירה שלנו היא כניעה לניסיון של ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון לדון רבע מיליון נכים בישראל למוות. כי חיי העוני ומאבקי ההישרדות שהמדינה כופה עלינו הם לא חיים והם גם מקצרי חיים".



יו''ר ארגון ''נכה לא חצי בן אדם'', אלכס פרידמן, שיגר מכתב חריף לראש הממשלה, בנימין נתניהו, וקורא לו לשקול שוב את יחסו והתנהלותו כלפי הנכים לפני שיקרו אסונות, כדבריו. 'ציבור הנכים נחוש להמשיך במאבקו על הזכות הבסיסית לחיות בכבוד, מכיוון שלא נותר לו יותר מה להפסיד'', הוא כותב ומוסיף, ''אני מזמין אותך להיפגש בדחיפות, היכן ומתי שתבחר, על מנת שנוכל לשים סוף לסאגה המייגעת והכואבת הזו בצורה צודקת ומכבדת, כיאה לה''. מלשכת ראש הממשלה טרם התקבלה תגובה. מחר (רביעי) בשעה 18:00, תתקיים הפגנת נכים מול כנס תמיכה בראש הממשלה שייערך בקריית שדה התעופה וביום ה' תתקיים הפגנת תמיכה במאבק בככר רבין בת"א.