כבר יממה עסוקה משטרת חיפה בחיפושים אחר קטין בן 17 המואשם ברצח צעיר אחר בן 19 ובניסיון רצח של בן 21 לפני כשנה. הקטין נמלט אתמול על אופנוע מחצר בית משפט המחוזי בחיפה. מדובר בקטין השוהה במעון חוסים בעכו. אתמול הוא הובל לדיון בבית המשפט, אבל בסמוך לאזור המתין לו אופנוען והקטין רץ לעברו עלה על האופנוע, הספיק לחבוש קסדה,לפי טענות העוברים והשבים, ונמלט מהמקום כאילו האדמה בלעה אותו.



הקטין הנמלט מואשם ברצח אמיר חילף בן 19 מחיפה. סנגורו עורך הדין חמודי מסרי התייחס לנושא כשאמר כי מדובר בנער שהוחזק לא בתנאי כליאה אלא במעון חוסים, ולכן בריחתו אינה צריכה לעורר חשש שהוא יפגע במישהו. "יש חשש סביר שמשפחת הנרצח תנסה לאתר אותו ואולי לחסלו", אמרו גורמים.



גורם במשטרה הדגיש כי הקטין היה בעייתי מאוד בכמה מסגרות והועבר למעון בעכו. "אנחנו מחפשים אחריו בכמה מקומות והחיפושים לא מתנהלים רק בשטח, אלא נעשית עבודה גם במישור המודיעיני״.



בינתיים מתברר כי הקטין משתייך למשפחת ידועה בחיפה, בין היתר יש לו שישה אחים שחלקם מוכר למשטרה ואף בעבר יוחס למשפחה כי היא מתנהלת כארגון פשע עם יכולות ופוטנציאל של ארגון פשיעה גדול. "ההמלטות הדרמטית מלמדת כי למשפחה יש מידע מודיעיני וחיילים שיכלו לסייע לו להימלט", אמר גורם משטרתי.



הקטין שבשבוע הבא ימלאו לו 18, נמלט כאמור לאחר דיון שקיימה השופטת בטינה טאובר בעניינו. היא נענתה להמלצת שירות המבחן שטרם כניסתו למאסר הוא יוחזר ל-48 שעות למעון הסגור בו הוחזק להתארגן עם חפציו. מהחקירה הראשונית עולה כי כשהקטין והמלווה יצאו לחצר אחרי הדיון, הגיח אופנוע רכוב בידי אלמוני, הקטין עלה על האופנוע והשניים נמלטו מהאזור.



יש חשש כי למשפחה יש יכולות לזייף דרכונים להשתמש בדירות מסתור בצפון כולו ולהביא להיעלמותו בכמה וכמה דרכים. מדובר במשפחה שמחזיקה מנגנון מסועף, ממודר של חיילים שיכולים בקלות די גדולה להבריח את הקטין מישראל . "יתכן שהוא כבר לא במדינה אם חלף כבר זמן רב ואיש לא יודע איפה הוא, אמרו גורמים במשטרה.



"המשטרה יכולה לשים מעקבים על הטלפונים של בני משפחתו, הוא מתודרך ויודע שטלפון או מפגש כלשהו עם אחד מבני המשפחה יוביל לתפיסתו", אמרו אותם גורמים. במשטרה הבהירו כי החיפושים אחריו יימשכו למרות שאין חשש כרגע שיפגע במישהו אלא קיים חשש שמעל פני השטח יצופו העימותים בין משפחת הקטין למשפחת הנרצח.