מי ש"הפיל" את העבריין אסי אבוטבול, שהואשם היום (שלישי) ברצח ארתור רוזן ועורך הדין יורם חכם, הוא מי שהוגדר עד לא מזמן "חברו הטוב" ומכונה על ידי רשויות אכיפת החוק "האתרוג". חברו לתא, איש סודו וזה שעזר לו להיגמל מתרופות פסיכיאטריות, הופעל על ידי המשטרה והפרקליטות והקליט את אבוטבול מודה לכאורה בביצוע הרצח. התכנית של אבוטבול הייתה כי השניים יפלילו את אחיו המנוח של אבוטבול, פרנסואה, אך במקום זאת - הוא הסתבך.
 
ההודאה של אבוטבול לאתרוג, ששמו נגזר מהצורך של רשויות אכיפת החוק לאתרג אותו ולשמור עליו, נפרסה על פני מספר רב של פגישות בין השניים, על רקע יחסם הקרוב משכבר. בתחילה שיתף אבוטבול את חברו הטוב בתכניתו להפליל את אחיו, אך בשלב מסוים עלה בלבו של האתרוג החשש כי חברו העבריין ינסה לקשור אותו עצמו לרצח הדס.

בשלב זה נעשתה הפנייה הראשונית מצדו לרשויות וכאן החלה מסכת הקלטות, שמופיעה בחומר הראיות במשפט הדגל. במסגרת השיחות, התפלא האתרוג בפני אבוטבול כיצד יוכל להפליל את אחיו ובתגובה הודה אבוטבול לכאורה באזני חברו כי ביצע את הרצח, סיפק את המניע - שפרטיו המדויקים אסורים בפרסום - ואף תיאר בפניו פרטים מוכמנים הקשורים באירועים.

בין היתר תיאר אבוטבול את סדר יומו של חכם ביום שלפני הרצח, כיצד נהג אבוטבול לשוחח עמו לאחר שרקם תכנית לסחור במידע בדבר ביצוע רצח חכם ובמסגרתה להפליל את אחיו המנוח, פרנסואה אבוטבול, בביצועו, בתמורה לטובות הנאה לקיצור מאסרו הנוכחי. בין היתר, נשמע אבוטבול מפרט כיצד נהג להוציא הנחיותיו הכתובות לשלוחיו אל מחוץ לכותלי בית המעצר, בין היתר, באמצעות עורכי דינו. 

עו"ד יורם חכם ז"ל . צילום: אבשלום ששוני
עו"ד יורם חכם ז"ל . צילום: אבשלום ששוני

 
בחומר הראיות שבידי הפרקליטות נמצאות גם האזנות סתר המוכיחות את כעסו הרב של אבוטבול על עו"ד חכם, גם לאחר שכביכול יושרו ההדורים ביניהם. ישנן גם ראיות לכאורה בדבר פניות מצד אבוטבול לרשויות האכיפה, ימים לאחר ביצוע רצח עו"ד חכם, למסירת מידע אודות הרצח, לצורכי משא ומתן - מהלך שנבלם באיבו כבר אז.
 

עוד טוענת הפרקליטות כי בידיה הודאתו של אבוטבול בפני המדובב באירועים כמו רצח ארתור רוזן, רצח העבריין משה הדס, בו מואשם אבוטבול בתיק 512, מעורבותו בסחר בגופת הדס ומעורבותו בפרשיית רצח נוסף. 
 
בתמורה לעדותו חתם האתרוג, אסיר עולם שעונשו טרם נקצב, על הסכם חסר תקדים עם המדינה. במסגרתו, אם יעיד נגד חברו הטוב, יוכל להגיש לנשיא המדינה בקשה לקציבת עונשו, אשר תלווה בהמלצת הפרקליטות. אם יקבל את מבוקשו, תשלם לו המדינה סכום של 200 אלף שקל והוא יעזוב את הארץ, תוך התחייבות שלא לשו לגב ולות המדינה בעשור הקרוב. אם יפר זאת - יחזור אל מאחורי סורג ובריח. 
 
סנגורו של אבוטבול, עורך הדין אבי כהן מהסנגוריה הציבורית, כבר אמר עם הגשת כתב האישום כי ההגנה תבקש לפסול את עדותו, שהוצאה, לטענתו, באופן לא חוקי. אך כעת תולה הפרקליטות את עיקר יהווה באתרוג. 
 
התובע, עורך הדין ניסים מרום, אימתם של ארגוני הפשיעה שעונד גם מאחורי כתב האישום בפרשה 512, אמר בבית המשפט כי "רצח עו"ד חכם הווה חציית קו אדום ביחסים בין סנגורים לעורכי דינם. במשך תשע שנים החקירה לא נזנחה לרגע. רשויות האכיפה בישראל הקדישו מאמצים בלתי נדלים כדי להביא את כתב האישום בפני בית המשפט. אנו תקווה שיהיה בכתב האישום הזה משום נחמה כלשהיא למשפחות הנרצחים".