סרטון שפרסם היום (שלישי) ארגון "בצלם" חושף מקרה של הטרדה קשה, הכוללת קללות ואיומים כלפי תושבי חברון מצד תושבי היישוב קריית ארבע - וזאת ללא התערבות הצבא והמשטרה. על פי דברי מתנדבת "בצלם" מנאל אל-ג'עברי, תושבת שכונת אל-חריקה בחברון ותיעדה את האירועים שנמשכו, לטענתה, יותר משמונה שעות. לדברי אל-ג'עברי, מתנחלים שקיימו מסיבה החלו במסכת קללות כלפי האסלאם ומוחמד עם קריאת המואזין, וכאשר הבחינו שאל-ג'עברי מצלמת אותם, החלו לקלל אותה במילים קשות, שכללו ביטויים מיניים בוטים ואף איומים לפגוע בה ובביתה. אל-ג'עברי גם ציינה כי כוחות הצבא והמשטרה, שהיו לטענתה באזור, לא התערבו בנעשה.


מתנחלים מקללים מתנדבת "בצלם" בחברון

"אני מזיין את אחותו של מוחמד כל לילה", קרא המתנחל בערבית בעזרת מערכת ההגברה כשהוא מתייחס לנביא האסלאם, והמשיך, "יא מניאקים, מוחמד כלב, אני מזיין את מוחמד כל לילה, רק היהודים פה". לאחר מכן, כשהבחין הדובר באל-ג'עברי, הוא החל להפנות את קללותיו אליה, ואמר לה - בתחילה בערבית, "שימי את המצלמה בתחת שלך, יא מעפנה". הדובר המשיך בעברית והוסיף לקלל: "את יכולה לקחת את המצלמה שלך ולדחוף אותה ישירות לתוך התחת הגדול שלך, ולתוך החור שיש לך בכוס שפתחו אותו מן הסתם שלושת רבעי מהכפר. פתחו לך את הכוס המעפן שלך".







"את רוצה אבנים על הבית? את לא יודעת עם מי את מתעסקת"



אחרי הקללות הקשות, עבר הדובר לאיים על המתנדבת ואמר לה שאם לא תפסיק לצלם ייפגעו המתנחלים בביתה. "מה את רוצה, עוד פעם אבנים על הבית? לא הספיק לך הביוב שהתפרק? לא הספיק לך החלונות השבורים? זין עליך". בהמשך הבטיח המתנחל להרוס לה את המזגן, את מערכת המים והביוב ואף איים: "את לא יודעת עם מי את מתעסקת, כל דבר בעתו".



אל-ג'עברי סיפרה כי זהו לא המקרה הראשון של התעמרות מצד המתנחלים שהיא תיעדה, וגם אז ללא תגובת הרשויות. "המתנחלים החלו לנבל את פיהם ולקרוא מילות גנאי כלפיי וכלפי הדת המוסלמית, ובמיוחד כלפי הנביא מוחמד. החיילים והמשטרה הישראלית לא נקטו בפעולה כלשהי כדי שהמתנחלים יפסיקו את מה שהם עושים, ולא בפעם הראשונה: לפני שנה בערך תיעדתי מתנחלים מקללים, מנבלים את פיהם וקוראים מילות גנאי נגד הנביא מוחמד, מבלי שהצבא או המשטרה מנעו זאת מהם", היא טענה.



"החיים בשכונת אל-חריקה הפכו בלתי נסבלים; גם בגלל הפשיטות החוזרות ונשנות של הצבא, וגם בגלל ההטרדות וההתקפות מצד המתנחלים. כמוסלמית, מאוד נפגעתי מהקללות שהמתנחלים הפנו נגד הנביא מוחמד עליו השלום, וכאישה הרגשתי רע מאוד נוכח ניבולי הפה שהופנו אלי אישית מפני שצילמתי אותם", סיימה אל-ג'עברי את דבריה.



 חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ),  פנתה בשאילתה לשר הביטחון אביגדור ליברמן בעקבות הסרטון ודרשה ממנו הבהרות בנוגע לדברים שנראו בו. "למרות שהאיומים שהושמעו היו מפורשים וקונקרטיים, והקללות שתועדו הגיעו לכלל הטרדה מינית חמורה, נראה כי כוחות הביטחון שנכחו במקום עמדו מנגד ואפשרו למתנחלים להמשיך ולהטריד את התושבים באין מפריע. אירועי אלימות של מתנחלים כלפי פלסטינים אינם בודדים, תפקידם של כוחות הביטחון לשמור על הסדר בשטחים ולשמור גם על שלומם וביטחונם של תושבי השטחים הפלסטיניים, ולא רק לשלומם של היהודים. מה גם, שאין ספק כי מעשי תקיפה אלו אינם עולים בקנה אחד עם ערכי מדינת ישראל, וברצוני להאמין שגם לא עם מדיניות ממשלת ישראל", אמרה רוזין.


עד כה לא התקבלו תגובת צה"ל, המשטרה, וקריית ארבע.