סקר שערך איגוד האינטרנט הישראלי לקראת שנת הלימודים מצביע על כך ש־35% אחוז מבני הנוער בישראל חוו פגיעה ברשת מסוגים שונים של בריונות רשת כגון ביוש (שיימינג), חרמות והטרדות מיניות. את הסקר ערך מכון שריד בקרב כ־500 בני נוער במגזר היהודי. 16% מבני הנוער דיווחו שחוו ביוש, 9% חוו הפצת תמונה מביכה או אישית ו־5% חוו חרם שהתנהל באמצעות הרשת.



לא פחות מ־17% מבני הנוער הודו כי השתתפו בפגיעה בנערים אחרים ברשת. נוסף לכך, 13% חוו פריצה לחשבונותיהם הפרטיים ברשתות חברתיות ו־6% חוו התחזות אליהם בידי אדם אחר. 5% דיווחו כי העלו או שלחו תמונות חושפניות של עצמם ו־4% מבני הנוער הודו כי הם מחזיקים תמונות מיניות שלהם בסמארטפון. 34% מבני הנוער התחרטו על תכנים שהעלו או שלחו ברשת.



לדברי אורנה היילינגר, ראש המרכז לאינטרנט בטוח של איגוד האינטרנט: "גילויים של בריונות ברשת הן מראה של מציאות החיים שלנו. אנו קוראים להורים ולסגל המחנכים להיות פעילים במרחבים שבהם הילדים נמצאים".



פרופ' סוזי קגן, המטפלת בבני נוער מוסיפה: "המיניות בסמארטפון היא חלק בלתי נפרד מעולמם של בני הנוער. על ההורים להציץ מדי פעם בתכנים שילדיהם שולחים ברשתות השונות. אם קיימים תכנים מיניים - יש לשוחח איתם, להדריך ואף לאסור אותם".



לקו החם של איגוד האינטרנט הישראלי לדיווח על בריונות רשת אפשר לפנות ל־ safe.org.il, טלפונית או בוואטסאפ למספר 0548858911 או לדוא"ל [email protected].