שר החינוך נפתלי בנט הודיע היום (שלישי) כי בכוונתו לקצר את ימי החופשה מבית הספר עד חנוכה הקרוב. השר דיבר בפורום פיס לחינוך הנערך בחולון, ואמר כי יש רצון רב של ההורים בעניין קצור ימי החופשה והקטנת התשלומים. "עשינו הרבה מאד השנה וחסכנו הרבה להורים - שאלתי את ארגוני ההורים מה התעדוף שלכם כי אני לא יכול הכל. הם אמרו חד משמעית - חופשות. כוונתי עד לחנוכה הקרוב לקצר את ימי החופשה בישראל. זאת המטרה. עד חנוכה הקרוב - נקצר באופן משמעותי את ימי החופשה".



שר החינוך ניצל את האירוע כדי לסכם את תקופתו במשרד ולספר לציבור מה הספיק לעשות במשרד. "היו לנו חמישה יעדים: להזניק את הגיל הרך, להזניק את המדעים והמתמטיקה, ערכים, צמצום פערים והמשימה הקשה ביותר, אוטונומיה למנהלים".
"כל השנים דיברו על כך שהגיל הרך הכי חשוב אבל הפנו הכסף לתיכונים ולגילאים המבוגרים יותר. הוספנו גננות - גננת שאחראית על 34 ילדים לא גמולים יכולה להגיע פרסונלית היום ליותר ילדים. הקטנו את גודל הכיתות - ממוצע של 27 תלמידים בכיתות א'. זה כבר בוצע", אמר השר. 

בנט התייחס גם לסערת ההדתה, ואמר כי המשרד ימשיך בתוכנית יהדות ישראלית: "אני מפציר בכם לפתוח את תכניות הלימודים. מכיתה ג' עד ט' הכנסנו לתכנית את נכסי צאן הברזל לכל תלמיד ותלמידה במערכת החינוך הישראלית. מה זה סידור, פלמ"ח, סליחות, מי היה יהודה המכבי, יוני נתניהו. מי שמעביר את החומר אלו מורי ישראל. נמשיך בדבר הזה – אנו קשובים, אך נמשיך בכך".

לגבי ההתנגדות לתשלומי ההורים אמר בנט: "אני מכבד הורה שלא ירצה לשלם על טיולים, אבל את מי הוא יעניש? את הילד שלו. מציע להורים להתמיד בסיכום שלנו -  קיצור חופשות תחילה, לפי בקשתם, ואז כל היתר".