הריאליטי של ערוץ 24, "להיות זמרת", סיפק לפנו כבר כמה יצירות מוזיקליות מעניינות, הראשונה מביניהן הייתה "דיבורים כמו חול", ראפ האימים של אביבה תבורי, שהגדיר מחדש את המושגים "מוזיקה", "שירה" ו"זמרת". אחריו יצאו גם "כביש מהיר" של יוצאת האח הגדול שי מיקה יפרח, שהפך אותה לסוג של סמל מין בחזייה, מעיל מנומר ומגבי ברך, וגם "קליפות" הנעים של מגישת הספורט שרון פרי, ו"MONEY HONEY" של אנה זק בת ה-16, שהצליח להזכיר את מיילי סיירוס של אותו הגיל.



עכשיו מגיע תורה של שמחה גואטה, בתו של חבר הכנסת יגאל גואטה, להוציא סינגל ראשון. המשתתפת הצנועה ביותר בתוכנית, הייתה המתמודדת הכי פחות מוכרת בחבורה, אך גם זו עם הפוטנציאל הכי גדול להפוך לזמרת, בזכות הווקאליות העמוקה והעוצמתית.

כבר בשיר הנושא של "להיות זמרת", קולה של גואטה בלט מעל תבורי, יפרח, פרי, ו-זק, כשהיא ביצעה את השורה האלמותית "ערב טוב קיסריה, עוד שניה מוכנה", ועל הדרך גם הציגה גם סיפור משפחתי מעניין, כשאביה חבר הכנסת, נתן לה את ברכת הדרך, למרות התנגדותו ל"שירת נשים".

שמחה גואטה מגזימה, צילום מסך
שמחה גואטה מגזימה, צילום מסך


ב"יש לנו תקווה", שמחה גואטה מציג את היכולות הווקאליות הטובות ביותר מבין חמשת השירים שיצאו עד כה, אך לא ממצה את הפוטנציאל שלה, כשהיא לא מגיעה לשיאים הנהוגים בז'אנר הבלדות הגדולות, מז'אנר מאיה בוסקילה ושירי מימון, אליו באופן מובהק היא מכוונת. אך עם יותר מדי מניארות דיוואיות והנפות ידיים מוגזמות, היא בהחלט יכלה הייתה להגיע למקום החמישי בקדם אירוויזיון 1997. אם לזה היא התכוונה, אפשר להגדיר את השיר כהצלחה.