התרגשות גדולה נרשמה הערב (רביעי) באולמי אבניו בקריית שדה התעופה ליד נמל התעופה בן גוריון, בעקבות אירוע התמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, שלקח בו חלק יחד עם רעייתו שרה. לאירוע, שבו התקיימה הרמת כוסית לרגל ראש השנה, הגיעו כ-4,000, כאשר 2,000 מהם נותרו בחוץ בשל העובדה שהאולם התמלא. את פני הפעילים קיבלו מסכים מסכי ענק שהקרינו ג'ינגלים של הליכוד, ושלטים שעליהם נכתב: "העם בוחר השמאל חופר", "אוהבים את נתניהו ושומרים את הדמוקרטיה" ו"תיקי 1,000 לילה ולילה".


בפתח דבריו בירך נתניהו את תושבי המדינה בברכת שנה טובה: "תודה שבאתם מכל חלקי הארץ אנחנו אוהבים אתכם. אנחנו מעריכים את התמיכה שלכם ושנה טובה שנה טובה ומתוקה לאזרחי ישראל. כל אזרחי ישראל. כשאני אומר כולם אני מתכוון לכולם - דתיים וחילונים, עולים חדשים וותיקים, יהודים ולא יהודים, משמאל לימין".

פעילי הליכוד נגד התקשורת. צילום: אבשלום ששוני
פעילי הליכוד נגד התקשורת. צילום: אבשלום ששוני


בתוך כך, הוא ביקש להודות גם ליריביו הפוליטיים: "מאפר השואה הקמנו את אחת המדינות המתקדמות והחזקות בעולם. לפעמים בלהט הוויכוח יש כאלו ששוכחים זאת. אני לעולם לא שוכח זאת, אתם לא שוכחים זאת. בדמוקרטיה יש מחלוקות, יש ניגודים, יש הבדלי השקפות וזה לגיטימי, אך לעתים גם הסכמות. בשבוע שעבר כשיצאתי לפגשה עם נשיא רוסיה בעניין בטחוני קיבלתי את תמיכת כמה מראשי האופוזיציה בישראל. אני מעריך את הכנות של ראשי הערים והיישובים לרוחב הקשת הפוליטית שמביעים הערכה לפועלנו. בנוסף, אני מבקש להודות הערב לכל מי שמסתכל על מהמציאות הישראלית שלנו ביושב ומוכן לדעת את האמת - שהמדיניות הביטחונית שלנו הביאה לאזרחי ישראל את השנים השקטות ביותר בעשרות השנים האחרונות".
 
מפגינה מביעה את תמיכתה בנתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
מפגינה מביעה את תמיכתה בנתניהו. צילום: מרק ישראל סלם


הוא הוסיף כי "היחסים שפיתחתי עם מנהיגי ארה"ב, רוסיה והודו הופכים את ישראל לגורם משפיע בזירה הבינלאומית. אני רוצה שתדעו דבר שלא תמיד מספרים לכם - ישראל היא כוח כלכלי עולה, בזכות היוזמות שאנו מפתחים כל הזמן. גם השנה, כשאעמוד על במת האו"ם, ואנפץ את השקרים שמופצים נגדנו, אני אעשה זאת בגב זקוף, בזכותכם ובשמכם, משום שאתם בחרתם בי לייצג את המדינה בעולם". 

ואולם, בשלב זה הוא חזר לתקוף את התקשורת, כפי שעשה בכנס שהתקיים בגני התערוכה: "הרוב המכריע של האזרחים מעריך את מה שאנחנו עושים למרות שרובה המכריע של התקשורת לא תמיד שש לסקר את מלוא פעולותינו. למען האמת, היא כמעט אינה מסקרת דבר ממה שאנו עושים. למה? כי הם מעדיפים להציג את ישראל כמדינה מבודדת". 

תומכי ליכוד שנותרו מחוץ לכנס. צילום: אבשלום ששוני
תומכי ליכוד שנותרו מחוץ לכנס. צילום: אבשלום ששוני


לדבריו, "כולם מדברים על התקשורת המגויסת, על חוסר ההגינות, על הפייק ניוז. אתמול למשל פורסם בעמוד ראשון שהפגישה שלי עם פוטין נכשלה. עכשיו יש רק בעיה אחת עם זה - דובר הקרמלין פרסם הערב הכחשה ברורה לפרסום השקרי. אז רבותיי רוצה להרגיע אתכם. אני מציע שלא תרוצו לקנות את העיתון של מחר בתקווה שיהיה שם תיקון. מאמין שלא כי תעשיית הפייק ניוז בשיאה. הם לא רק בזים לנו, הם בזים למשהו עמוק. הם בעצם בזים לבחירת העם. הם בזים לדמוקרטיה שבשמה הם מדברים הם עושים הכל לפגוע בי וברעייתי, כי הם חושבים שאם יפילו אותי ואותם, הם יפילו אותנו את הליכוד את המחנה הלאומי כולו ולצורך זה כל האמצעים כשרים".

הזוג נתניהו בתמונת סלפי עם פעילים ושרים. צילום: מרק ישראל סלם
הזוג נתניהו בתמונת סלפי עם פעילים ושרים. צילום: מרק ישראל סלם


נתניהו גם לא היסס לתקוף את מני נפתלי ועו"ד אלדד יניב, לכאורה, בלי לציין את שמם. "איזה אבירי חוק? אחד מהם שהוא חבר מפלגת העבודה ודייר קבוע אולפנים אמר בראיון כי הדברים שעשה הרסניים ונוראיים ושיש לו חלק לא קטן בהשחתה של הדמוקרטיה הישראלית. השני הודה במשטרה שביצע מעשים לא חוקיים וקיבל חסינות מהפללה. איזה אבירים? איזה שלטון חוק? איזה מלחמה בשחיתות? אבל התקשורת המגויסת כמובן מפנקת אותם באינסוף ראיונות מלטפים". 

ח"כ ביטן בכנס. מלאכת הארגון שוב הוטלה עליו. צילום: אבשלום ששוני
ח"כ ביטן בכנס. מלאכת הארגון שוב הוטלה עליו. צילום: אבשלום ששוני
 
"מי אכל את הכמויות העצומות של האוכל הזה בבית רה"מ, שטוענים שהוציאו עליו הרבה כל כך הרבה כסף? הרי הוא עצמו סיפר ששרה התלוננה בפניו ושאלה אותו הוא הזמין כל כך הרבה. אני הולך לעשות לכם ספוילר - זאת גם לא קאיה. יש לה אמנם תיאבון בריא, אבל קודם כל היא מעדיפה מלפפונים, ושנית היא לא הייתה אז, כי לא אימצנו אותה באותן שנים. עובדי מעון רה"מ סיפרו שמני נפתלי הזמין כמויות אוכל גדולות לעצמו ולעובדים שהוא חפץ ביקרם בעת עבודתו. התקשורת גם לא פרסמה שהוא הכה קולגה, שהתלוננה".

לטענתו, "התקשורת המגויסת כמובן מפנקת אותם באינסוף ראיונות מלטפים. לא רק שאף אחד לא שואל אותם על עברם, תקשיבו טוב. אחד העיתונאים אפילו התעלה על עצמו וסיפר, כולו אחוז התרגשות, שאחד מהם הקים לאחרונה עמותה למלחמה בשחיתות. לא פחות! הוא לא שאל אותו האם סולק מעבודתו הקודמת כי הכה חבר לעבודה. הוא גם חלילה לא שאל אותו על אותה אישה שהתלוננה שהטריד אותה מינית. הוא גם לא שאל אותו, רחמנא לצלן, על תביעה שהגיש נגד משרד הביטחון בטענה שהוא לא מסוגל לעבוד, וכמה שבועות לאחר מכן טען שהוא עבד 400 שעות בחודש. זה ממש נס רפואי.

ביטן: "נתניהו ימשיך להנהיג את המדינה"

טרם דבריו של נתניהו, נשא יו"ר הקואליציה דברים, במסגרתם טען כי "אותם אלה שחרדים לדמוקרטיה ומנסים לבצע ניסיון הפיכה מדי מוצ"ש, מנסים לבטל את רצונם של מיליון מצביעי ליכוד. לא יעזרו הפגנות, חקירות, תיק 1,000 או 2,000. הליכוד ברשות נתניהו ימשיך להנהיג את המדינה עוד הרבה שנים. נברך את עם ישראל בשגשוג ושפע ונפעל למען תושבי ישראל". 
  
הפגנת הנכים מחוץ לאירוע. צילום: אבשלום ששוני
הפגנת הנכים מחוץ לאירוע. צילום: אבשלום ששוני

הוא הוסיף כי "עם ישראל חזק ממבקשי רעתו. אני גם לשאול אתכם אם שמעתם על תופעת המסתננים שרה"מ עצר? למרות הכל נפתור את בעיית המסתננים לטובת תושבי דרום תל אביב. אומרים לי חברים שהם אוהבים את האופן שבו אני מדבר בטלוויזיה וברדיו - ואני אומר לכם: אני זה אתם. אני יודע מה אתם חושבים ומה כואב לכם. אני מדבר בשמכם".

בעקבות הצלחת הכנס הקודם, שהתקיים בגני התערוכה, על מלאכת הארגון הופקד שוב חבר הכנסת דוד ביטן. במפלגה רוצים למלא את האולם עד אפס מקום ולשם כך התכנס שלשום במצודת זאב מטה ההכנה לאירוע, שם הוחלט לארגן לחברי הליכוד הסעות מכל רחבי הארץ על חשבון המפלגה.

בתוך כך, גם נתניהו נרתם למאמצים למילוי האולם, כשפנה לחברי ליכוד בהודעה טלפונית מוקלטת, שבה נאמר: “חברי הליכוד היקרים. מדבר בנימין נתניהו. אני מבקש להזמין אתכם להרמת כוסית לקראת השנה החדשה. השבוע נרים יחד כוסית באולמי 'אווניו'. אני מודה לכם. להתראות".

תושבי מגרון מפגינים מחוץ לאירוע. צילום: אבשלום ששוני
תושבי מגרון מפגינים מחוץ לאירוע. צילום: אבשלום ששוני


בנוסף, העלה רה"מ סרטון לרשתות החברתיות שבו אמר: “חברות וחברים יקרים. אני ממש נרגש לקראת המפגש בינינו. זה הולך להיות מפגש מאוד חם ומאוד מרגש ולכן אני מבקש שתזמינו כמה שיותר חברים. שתפו. להתראות, שלום". במקביל, יצאה הוראה למזכירי סניפים של הליכוד להוציא הסעות מאורגנות מכל רחבי הארץ על חשבון המפלגה. 

כזכור, יו"ר הליכוד ניצל את המפגש הקודם בהשתתפות 3,000 תומכים, שנערך בצל החקירות המתנהלות נגדו כדי לתקוף את השמאל ואת התקשורת, שאותה האשים בניסיון לבצע הפיכה שלטונית. נתניהו גם מתח ביקורת על ריבוי החקירות נגדו ואף התלוצץ ואמר שבקרוב גם הכלבה המשפחתית קאיה תוזמן לחקירה.

ארגוני הנכים ותושבי מגרון הפגינו, ביטן התעלם

הפגנת פעילי "נכה, לא חצי בן אדם" התרחשה לפני שהחל האירוע בלוד. יו"ר הקואליציה וסיעת הליכוד בכנסת, ח"כ ביטן הגיע למקום ולא שעה לקריאות של ראשוני המפגינים שביקשו ממנו להגיע אליהם לשיחה מתועדת על גורל המתווה שהציע לפתרון משבר קצבאות הנכים. לעומת זאת, ח"כ יהודה גליק ניגש אליהם ושוחח עמם.

במקביל, הפגינו תושבי מגרון בבקשה לבנות ישוב חדש עבורם. בשלטים שהחזיקו נכתב: "קראוונים זה לא יישוב", "הרסת לנו. תבנה לנכדים?", ו"מגרון דורשת בנייה עכשיו".