שופט בית המשפט העליון, דוד מינץ, הורה לראש הממשלה, השרה שקד, השר ארדן ויתר חברי הקבינט הביטחוני מדיני כמו גם ליועץ המשפטי לממשלה ולמפכ"ל המשטרה להשיב לעתירתם של אנשי עוצמה יהודית מדוע לא יוסרו המגנומטרים מהשער ממנו עולים יהודים ותיירים להר הבית.



כזכור אנשי עוצמה ובראשם ד"ר בן ארי, ברוך מרזל, עו"ד בן גביר, ויו"ר להב"ה בנצי גופשטיין עתרו נגד הותרת גלאי המתכות רק ליהודים ותיירים אל מול המתפללים הערבים,  ונטען כי מדיניות הקבינט פוגעת בעקרון השוויון, אינו חוקתי, אינו מידתי ואינו סביר.



בעתירתם טוענים העותרים שלא ניתן להפלות בין דם לדם ובין גזע לגזע. עוד נאמר כי משהוחלט להסיר את גלאי המתכות בשערי הכניסה שמהם נכנסים ערבים להר הבית היות והערבים טענו כי הגלאים פוגעים בהם ומשפילים אותם, הרי שנטען בעתירה שאין שום סמכות להותיר את גלאי המתכות רק בכניסה ממנה נכנסים יהודים ותיירים.



העותרים הוסיפו כי "ממשלת ישראל נתנה זכות וטו לאספסוף אלים לקבוע את מדיניות הקבינט, אולם מאחר ומדובר בהחלטה פוליטית ובית המשפט לא נוטה להתערב בהחלטות אלה, ובמעשה עשוי, כל מבוקשם של העותרים הוא להשוות בין יהודים לערבים, ולא ליצור מצב שבו מופלים היהודים לרעה".



מינץ הורה למשיבים להגיב תוך 50 ימים על העתירה.