שלושה חודשים לאחר שהחלה פרשת המורה שנחשד בפדופיליה - שאול שמאי, הבוקר (שישי), עם פתיחת שנת הלימודים, הגיעו מספר הורים לבושים בשחור לבית הספר בצפון תל אביב בו לימד וקראו למנהלת להתפטר. למקום הגיעו ניידות משטרה וההורים התפנו משטח בית הספר, אך טענו כי יחלו לקיים משמרות מחאה עד שהיא תיקח אחריות ותתפטר. כבר לאחר פרסום האירוע הוגשה עצומה על ידי ההורים לפיטוריה של המנהלת, בה טענו כי היא ידעה על החשדות נגד שמאי ולא פעלה על מנת להרחיקו מילדיהם.



גורמים במשרד החינוך מסרו מיד עם פרסום הדברים כי מנהלת בית הספר סיפרה במהלך בירור שנעשה בעקבות הפרשה, כי היא לא חשדה שהוא יכול לבצע עבירות כאלו. המנהלת טענה כי הטענות נגד בית הספר ונגדה חסרות בסיס, שכן לדבריה איש לא ידע על עברו של המורה והיא פעלה בכפוף לאישורי העסקה שקיבלה מהמשטרה. "אני כל כך מנסה לייצב את בית הספר ולהפסיק את הפגיעה בילדים, לא היה שום סימן מחשיד. אף אחד, לא אני ולא הצוות, לא ראינו שום דבר חשוד. אלה שמועות זדוניות ובלתי נסבלות", אמרה.



כזכור, ביולי האחרון הוגש כתב אישום נגד שמאי, תושב ראשון לציון בן 49 בבית המשפט המחוזי בתל אביב בביצוע עבירות מין בחמש תלמידות ובמקביל הוגש לבית משפט השלום בעיר גם כתב אישום נגדו בגין איסור עיסוק במוסד לאחר הרשעה בעבירת מין.



על פי כתב האישום, החל מאוקטובר 2016 ועד תחילת חודש יוני, אז נעצר, הנאשם שימש כמורה ומחנך של כיתה ב' בבית ספר בתל אביב. במהלך התקופה, במספר הזדמנויות במהלך הלימודים, ביצע הנאשם בארבע תלמידות הכיתה, קטינות כבנות 8-7, סדרה ארוכה של עבירות מין - מעשים מגונים שלא בהסכמתן. המעשים בוצעו במהלך השיעורים בכיתה, ובפני שאר התלמידים בכיתה.



מכתב האישום עולה כי שמאי הושיב את התלמידות על ברכיו, הכניס ידיו מתחת לבגדיהן ונגע באיברים אינטימיים שלהן, לעתים חרף התנגדותן הפיזית והמילולית. באישום זה מואשם הנאשם בריבוי עבירות של מעשה מגונה בקטינה בנסיבות אינוס וריבוי עבירות של מעשה מגונה בפומבי בפני קטין.



בעקבות המקרה, משרד החינוך הודיע כי מעתה יתקיים בירור לגבי כל המורים הרשומים במערכת - עובדי משרד החינוך והבעלויות ובנוסף ייבדק אם נפתח הליך פלילי נגד עובד הוראה. משרד החינוך מסר כי הבירור יעשה באמצעות פיתוח פתרון טכנולוגי שיתריע בפני המשרד אם נפתח הליך פלילי נגד עובד הוראה.