חיל האוויר הישראלי נכון להשתמש במטוסי האף-35 (אדיר) שנרכשו לאחרונה מארצות הברית, לתקיפת "כל מטרה" בעומק איראן. כך מדווח הבוקר (ראשון) העיתון הכווייתי "אל-ג'רידה" (aljarida) מפי מקורות ביטחוניים שכונו "יודעי דבר". בדיווח נאמר, כי מטוסי האדיר נכנסו למרחב האווירי הסורי כמה פעמים בתקופה האחרונה, אולם מערך ההגנה האווירי הרוסי לא הצליח לעלות עליהם.

המקור הביטחוני הישראלי גילה, כי חיל האוויר הישראלי ביצע תמרונים אוויריים במרחב האווירי של סוריה, במהלכם ביצע "מתקפות דמה" באמצעות מטוסי הקרב מדגם "אדיר". המקור הדגיש, כי "טייסי חיל האוויר סיימו את אימוניהם על המטוסים המתקדמים ביותר שנרכשו מוושינגטון, והם נמצאים כעת בשלב של מוכנות התקפית גבוהה".

חיל האוויר הישראלי בשמי סוריה. צילום: רויטרס
חיל האוויר הישראלי בשמי סוריה. צילום: רויטרס

המקור הביטחוני הזהיר את איראן, שישראל נכונה יותר מאשר בעבר להגיע לכל מטרה באזור, קרובה או רחוקה, והדגיש כי עם קבלת 50 מטוסי הקרב המתקדמים על פי העסקה עם האמריקאים, "חיל האוויר ישנה את תפיסת המבצעים הצבאיים בצורה יסודית".

האף-35, שזכה לשם העברי "אדיר", מסוגל להגיע למהירות של 2000 קמ"ש, למרחקים של עד 2200 ק"מ בלי צורך בתדלוק. המטוס מסוגל לשאת תחמושת מסוגים שונים, כולל פצצות מונחות לייזר, טילי אוויר-אוויר, ויש דיווחים סותרים על יכולתו לשאת ראשי נפץ גרעיניים.