לרגל חזרת התלמידים לבית הספר, סיפר היום (ראשון) פרופסור עמוס רולידר, בתכניתו של גבי גזית ב-103FM, כי הוא "בעד מתן שיעורי בית לילדי ישראל". הוא הסביר כי "ברגע שילד יודע שיש לו מטלה במהלך אחרי הצהריים הוא לומד לדחות סיפוקים ולתכנן את הזמנים שלו כמו שצריך".

לדברי ראש המחלקה למדעי ההתנהגות במכללת כנרת, "למעלה מ-40% מתלמידי ישראל מגיעים לכיתה מבלי שהכינו את שיעורי הבית. חלק נכבד מתלמידי ישראל התבקש לעשות משהו ולא ביצע איתו. זוהי בעיה משמעותית והיא משמשת כנקודת החיכוך הראשונה. אני בעד שיעורי בית".



"אנחנו רוצים ללמד את ילדנו למידה עצמאית כדי שיוכלו להצליח בחיים", הסביר רולידר, שהוסיף: "כשאותו תלמיד יגיע לאוניברסיטה ולמכוני ההשכלה הגבוהה הוא יידרש לפעול, לסכם ולחקור. ולא רק להקשיב לנאמר בהרצאה. משינון לא יצא דבר. ברגע שילד יודע שיש לו מטלה במהלך אחרי הצהריים הוא לומד דחיית סיפוקים ותכנון זמנים נכון".



 


לטענתו, "הלמידה צריכה להוביל להצלחה. אם כל מורה בישראל היה מסיים חמש דקות לפני הסוף ודואג שכל התלמידים ירשמו את שיעורי הבית במחברת שלו, ומוודא שכל תלמיד מסוגל לבצע את שיעורי הבית לבד, ללא הורה לידו, ואם ההורים היו דואגים שבסדר היום של הילד תהיה לו פינת הלמידה שתאפשר לו ללמוד ולהצליח, ולו המורים היו בודקים את שיעורי הבית ומחזקים את הילדים שעמלו קשה על המטלות, אז המצב היה נראה אחרת אצל ילדי ישראל".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן