לאחר שהמשטרה פשטה הבוקר (ראשון) על בתיהם של שישה חשודים במעורבות בפרשת הצוללות ועיכובם לחקירה, ביניהם מפקד החיל הים לשעבר אליעזר צ'ייני מרום ובכיר לשעבר בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, נודע כי הם חשודים בקבלת שוחד, קבלת דבר במרמה ורישום כוזב במסמכי תאגיד. שמם של השישה עלה במהלך העדות שהעביר עד המדינה מיקי גנור



כל השישה נחקרים, ובסוף החקירה סמוך לשעה 18:00, יוחלט מי מהם יובא לבית משפט השלום בראשון לציון, מי להארכת מעצר ומי לשחרור, בתנאים שיקבע בית הדין, כאשר כבר ברור שלא כל השישה יובאו לביהמ"ש וחלקם ישוחרר כבר מיד בתום החקירה.



מרום. הולך ומסתבך? צילום: פלאש 90
מרום. הולך ומסתבך? צילום: פלאש 90



אחד מששת המעוכבים, כאמור, הוא מפקד חיל הים לשעבר מרום. פרקליטו, עורך דין הדין ציון אמיר, שאישר את הפרטים ועשה את דרכו אליו אל משרדי היאל"כ (היחידה הארצית לחקירת פשיעה כלכלית). "החוקרים הגיעו לביתו לקחו אותו לחקירה, מעבר לזה אני לא מעודכן ואני בדרך אליו", אמר אמיר למעריב.



ההתרחשויות אירעו לאחר שנודע כי מי ששימש כמתווך העסקה מטעם החברה הגרמנית מועבר מדי יום לאחר עדותו לדירת מסתור, שהועמדה לרשותו מחשש לבטיחותו. עדותו של גנור אמורה להסתיים במהלך השבועיים הקרובים. בשלב הבא יתבצעו עימותים בין גנור לבין המעוכבים.



נתניהו. בכיר לשעבר בלשכתו חשוד בפרשה. צילום: אבשלום ששוני
נתניהו. בכיר לשעבר בלשכתו חשוד בפרשה. צילום: אבשלום ששוני



כזכור, לפני מספר שבועות הוצא צו איסור פרסום, המתייחס לחקירה המתנהלת ביחידת להב 433 (יאל"כ) בפרשה 3000. הצו חל על כל פרט מפרטי החקירה הנוגעת, קשורה או עולה מעדותו של עד המדינה בפרשה או מההליכים שקדמו לחתימת הסכם עד המדינה, לרבות פעולות חקירה הנגזרות מעדותו, וכן כל פרט מפרטי העדויות העתידיות בתיק שלו או של נוספים שהם פועל יוצא של עדותו.



גורמים המעורים בפרטים אמרו לאחרונה למעריב אונליין כי "יש פה פרשה מסועפת מאוד, רחבה בכל קנה מידה, עדותו של גנור חשובה בכל קנה מידה, ולכן כדי להבטיח את בטיחותו הוא מועבר כל יום לדירת מסתור, כשהרשות להגנת עדים מאבטחת את האזור".