משפחת מנגיסטו עורכת הערב (ראשון) עצרת בכיכר הבימה בתל אביב לציון שלוש שנים בהם אברה נמצא בידי החמאס ברצועת עזה. תחת המסר ״ואהבת לאברה כמוך״ צפויים להופיע אסתר רדא, עלמה זוהר, סול ג'יי וקפה שחור חזק. במקביל פורסם בחדשות 2 כי ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, יסייע למשפחת מנגיסטו במאבקה. עוד פורסם שליברמן ממליץ על מתאם שבויים ונעדרים חדש - א', ראש מרחב ירושלים בשב"כ.



''אברה, אברה אח שלנו היקר – לפני שלוש שנים, שהתבשרנו על היעלמותך – אפלה נחתה בבית", הקריאו אחיו של אברה מכתב מטעם המשפחה, "כבר שלוש שנים שאמא לא ישנה, שאבא לא נרדם. שלוש שנים שקול דממה זועק בתוך הבית. אתה אפילו לא יכול לדמיין לעצמך – כמה אתה חסר. כמה הצחוק, החיוך והחום שנתת לאימא נעדר בבית. אין יום שאימא לא מתפללת לשובך – אין יום שהיא לא פונה לאלוקים – שישיב אותך הביתה".



הוריו של אברה. צילום: אבשלום ששוני



העצרת למען אברה. צילום: אבשלום ששוני



"אברה, אתה בטח זוכר את הילדים שלי, כמה קטנים הם היו, עוללים בעריסה", המשיכו להקריא, "אברה, לא ראית כמה הם גדלו. תהילה כבר מדברת, דניאל הולך לו בדילוגים. אלעד, אחיך הקטן, סיים תיכון לאחרונה, הוא מתלבט אם להתגייס לחיל האויר כמו נתנאל שבדיוק סיים שם שירות. אלמנש, אחותך הקטנה - התגייסה גם כן – היא נלחמת בשבילך כמו שהיא נלחמת בשביל המדינה. אין יום שהיא לא מזכירה, זועקת לכולנו – לכל מי שכאן שאתה חי, שאתה צריך להיות כאן – בבית".



עוד אמרו כי "אברה, אני זוכר איך עם תחילתו של המאבק להחזיר אותך הביתה, עמדנו ולחמנו בודדים, קומץ קטן, כדי שתהיה כאן איתנו – היום תסתכל מה קורה כאן – תראה כמה אנשים באו להזכיר לכולנו שאתה חי – להזכיר לכולנו שצריך להחזיר אותך הביתה. אברה, אתה לא לבד – אנחנו כבר לא לבד".



"אנחנו רוצים שכל זה ייגמר, שלא נצטרך לעמוד כאן יותר, לא נצטרך להחזיק במיקרופון הזה, שהציבור הזה שהגיע לכאן יחגוג בפעם הבאה כשיראו אותך בשערי הבית", סיימו, "כובש אותנו מחדש עם חיוך זוהר, עם חיבוק חם לאימא לאבא ולאחים הקטנים. אברה, נמשיך להיות כאן, נמשיך לזעוק, להזכיר, להלחם – עד שתהיה כאן. עד שתחזור".


בהודעה שפרסם הערב ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין נכתב: "לאחר שהבנתי את הרקע של המשפחה ואת קשייה, ולאחר שראיתי היכן גדל אברה ומה הנסיבות שדרדרו קשות את מצבו הנפשי עד לאשפוזים על הרקע הנפשי ולטיפולים שעבר, אני ויחד איתי עוד אנשים ביניהם "החברים של רון ארד" ונוספים החלטנו במהלך השנה האחרונה להתנדב ולעזור כמיטב יכולתנו למשפחת מנגיסטו ולאנשים המצוינים במטה המאבק להחזרת אברה מנגיסטו הפועלים ללא לאות למען החזרתו".