יריבות עתיקה בין שני מחנות חרדים בישיבת פוניבז' בבני ברק הציתה אתמול את האש פעם נוספת כשהפעם המריבה הינה סביב שליטה על חדר האוכל בישיבה. מהחקירה עלה כי במהלך ארוחת הצהריים בחדר האוכל בישיבה השתמשו מספר חרדים בגז מדמיע וכתוצאה מכך התחוללה קטטה אלימה במקום.


בעקבות האירוע פונו על ידי מד"א לבית החולים מעייני הישועה בעיר ארבעה אברכים פצועים באורח קל. כוחות משטרה ממרחב דן שהוזעקו למקום והרגיעו את הרוחות ביצעו מעצרים של שמונה אברכים משני המחנות ולקחו אותם לחקירה.



מדובר בעוד קטטה אלימה המתרחשת בתחומי הישיבה, בה היריבות בין שני מחנות גואה כל כמה זמן. אברך בישיבה המשתייך לפלג המכונה "השונאים" סיפר כי "אתמול הייתה פגישה כדי לנסות ולגשר על המחלוקת, אבל לא הגיעו לשום הסכמות. "השונאים" החליטו לחזור למקומות שלהם, שנקבעו בשעתו על ידי המשטרה – שפלג המכונה "המחבלים", ניסו להשתלט עליהם עם תחילת 'זמן אלול'".



לדבריו, בעת ארוחת הצהריים, קיימו חבריו את הוראות המשטרה וישבו במקומות שהקצתה להם המשטרה, אלא שהישיבה שלהם באותם מקומות עליהם השתלטו לכאורה ה"מחבלים" לא היתה לרוחם, ובמקום פרצה קטטה שלוותה במכות ובשימוש בגז מדמיע.



היריבות בין שני המחנות הינה על רקע סכסוך בין בנו של מקים הישיבה הרב כהנמן לבין מנהיג פלג ה"מחבלים" וחתנו של מייסד הישיבה הרב מרקוביץ סביב שעות התפילה, אולמות הלימוד, מקומות הלינה והישיבה בחדר האוכל.