הארכת מעצרו של מפקד השייטת לשעבר, אשר שמו עדיין תחת צו איסור פרסום, ממשיך להסעיר את המערכת הצבאית והפוליטית, כחלק מהחקירה המתרחבת בפרשת הצוללות (תיק 3000). אחד האנשים המקורבים למפקד שנעצר, הוא העיתונאי גדי סוקניק, שעלה היום (שני) לשידור על מנת להגן על שמו של חברו הטוב, ותקף בחריפות את האנשים המקושרים לפרשה. את הדברים אמר סוקניק בגלי צה"ל.



"אני לא מאמין לדברים שהוא מואשם בהם, ולכן עליתי לשידור", פתח סוקניק והוסיף: "עם כל הניסיון שלי בתור עיתונאי, ההיגיון אומר לא להכניס את היד שלי לתוך הסיפור הזה, אבל מכיוון שאני מכיר את האיש, ובלי להתייעץ עם אף אחד, לא ממשפחתו, לא עם עורך הדין, נעניתי ספונטנית לבקשה שלכם לעלות לשידור כי אני מכיר את האיש הזה, אני לא מאמין שהוא יפעל נגד האינטרסים".



סוקניק סיפר על ההיכרות של השניים והחברות ביניהם: "עמדנו בבקו"ם ביחד, הוא היה מאחוריי, ומאז לא נפרדנו. עשינו את הקורס בקומנדו הימי ביחד, היינו לוחמים ביחד, היינו ביחידה ביחד, היינו ביחד במבצעים, הרבה אימונים ביחד. הוא אדם מדהים, קודם כל. הוא האיש הכי חזק פיזית שהכרתי בחיים שלי, ופגשתי לא מעט. הוא אחד האמיצים ביותר שיש. הוא לא זקוק לאישור שלי לטוהר מידות".



העיתונאי המשיך ותקף: "עליתי לשידור כי אני לא מאמין לשנייה אחת שהוא עובר על החוק, אלא אם כן, חבורת הזבל הזאת, שאנחנו יותר ויותר נחשפים לעובדה שהיא גונבת לנו את המדינה מתחת לרגליים, הצליחה איכשהו לערבב אותו, כנראה בלי ידיעתו. תגיד לי שאדם הולך על מאדים עכשיו, ואאמין לזה יותר מאשר זה שהוא עבר על החוק.



"אני משאיר איזו הסתייגות, כי אנחנו לא כל כך תמימים", סיכם סוקניק, "יכול להיות שחבורת הזבל, תסתכלו על המדינה הזאת, כל אחד בחצרות הביזנטיות האלה, ולמה אני אומר את זה? כי ברגע שיש עד מדינה, זה עבריין שמכשירים אותו חלקית. אני לא יודע איך זה ייגמר, אבל האיש עצמו - קשה לי להאמין. זה מלח הארץ. הכל יכול להיות. הוא תמים, ויכול להיות שזה מה שהפיל אותו, ואני מקווה שהוא ייצא צח ונקי"