נשיא המדינה ראובן ריבלין ייפגש ביום חמישי השבוע בברלין עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. גורמים דיפלומטיים בברלין מעריכים כי בשיחה בין השניים תעלה עסקת הצוללות בין ישראל לגרמניה. הנשיא ימריא הערב (שלישי) לביקור ממלכתי כדי לחנוך מחר במינכן את מרכז ההנצחה לי"א הספורטאים הישראלים שנרצחו בידי מחבלים באולימפיאדת מינכן ב־1972.



אחר כך יבקרו הנשיא ורעייתו נחמה, מלווים בנשיא גרמניה ובראש ממשלת בוואריה ורעיותיהם, במחנה הריכוז דכאו, שם ייערך טקס זיכרון. ביום חמישי מתוכננת לריבלין פגישה בברלין עם מרקל. בפגישה צפוי הנשיא להביע באוזני הקנצלרית תקווה כי העסקה לרכש הצוללות תקודם בהתאם לסיכומים כי זהו הצורך הביטחוני של מדינת ישראל.



עסקת הצוללות תעמוד במוקד הפגישה. צילום: פלאש 90
עסקת הצוללות תעמוד במוקד הפגישה. צילום: פלאש 90



סוגיית הצוללות עלתה כבר בפגישה קודמת בין השניים במאי 2015 במהלך ביקור של ריבלין בברלין לציון 50 שנה ליחסים הדיפלומטיים בין ישראל וגרמניה.



הנשיא ניצל אז את הביקור כדי להביע בפני הקנצלרית את דאגתה של ישראל מפני כוונתה של גרמניה למכור ארבע צוללות מתקדמות למצרים וכן שתי ספינות נגד צוללות. מרקל הפתיעה אז את ריבלין כשאמרה לו בתגובה כי גורם ישראלי רשמי דווקא נתן לגרמנים אישור לבצע את העסקה עם המצרים.