השופטת אסתר חיות היא נשיאת בית המשפט העליון - כך קבעה היום (שלישי) הוועדה לבחירת שופטים. מדובר בהליך מסורתי, אשר בו נבחר השופט הוותיק ביותר בבית המשפט העליון לנשיאו, אך הפעם, באופן יוצא דופן, הוא לווה בתהליכים יצריים שסבבו סביב רצונה של שרת המשפטים, איילת שקד, לשנות את "שיטת הסניוריטי". הוועדה בחרה בשופט חנן מלצר למשנה לנשיאה.

חיות (אבני במקור) בת ה-64 גדלה בהרצליה ובאילת. את שירותה הצבאי עברה דווקא בלהקה צבאית – להקת פיקוד מרכז. בשנת 1978 הוסמכה כעורכת דין ועבדה שנים רבות, קודם מינויה לשופטת, כעורכת-דין בתחום האזרחי ורכשה מומחיות והיכרות מעמיקה עם המשפט הכלכלי.  


מרים נאור, איילת שקד ואסתר חיות. צילום: דוברות השרה שקד
מרים נאור, איילת שקד ואסתר חיות. צילום: דוברות השרה שקד


 

משנת 1985 עבדה חיות כעורכת דין עצמאית במשרד משותף עם בעלה עורך-הדין דוד חיות ועסקה במשפט מסחרי ובתיקי נזיקין. בין התיקים הבולטים שבהם טיפלה באותן השנים ניתן לציין את הטיפול בתיקי בנק צפון אמריקה לאחר שעבר לניהולו של המנהל המיוחד מטעם בנק ישראל. 
הקריירה השיפוטית שלה החלה עם מינויה כשופטת של בית-משפט השלום בתל-אביב ב-1990. בתחילת הדרך כיהנה כשופטת של בית המשפט לעניינים מקומיים בתל-אביב ובהמשך דנה חיות בבית-משפט השלום בעיקר בתיקים בתחום האזרחי. בשנת 1996 היא קודמה לבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו. תחילה כשופטת בפועל והחל משנת 1997 ועד לשנת 2003, כשופטת במינוי קבוע בבית המשפט המחוזי. 

הנכנסת והיוצאת. אסתר חיות עם מרים נאור. צילום: דוברות השרה שקד
הנכנסת והיוצאת. אסתר חיות עם מרים נאור. צילום: דוברות השרה שקד
בשנים אלה בבית המשפט המחוזי, עסקה חיות במגוון רחב של תחומי משפט. היא דנה בתיקים הנוגעים לתחום האזרחי לרבות קניין רוחני ותובענות ייצוגיות וכן בתיקים מינהליים. בנוסף לכך ישבה חיות בבית המשפט המחוזי בהרכב ערעורים וכן בהרכב פשעים חמורים בראשותו של השופט אדמונד לוי ז"ל (לימים שופט של בית המשפט העליון). 
בשנת 2003 החלה חיות לכהן כשופטת בבית-המשפט העליון במינוי בפועל. משנת 2004 ועד היום מכהנת חיות כשופטת של בית-המשפט העליון במינוי קבוע. עם פרישתם של המשנה לנשיאה, השופט אליקים רובינשטיין והשופט סלים ג'ובראן ובחודש אוקטובר, של הנשיאה מרים נאור - תהיה חיות ותיקת השופטים בבית המשפט העליון, עם ותק של למעלה מ-14 שנות כהונה בו ולמעלה מ-27 שנות ותק שיפוטי בכל הערכאות.