כתב אישום חמור הוגש היום (שלישי) נגד ליאור בן רחמים שרעבי, תושב פרדס חנה כבן 32, בגין עבירות של סחיטה באיומים המביאה לידי מעשה, סחיטה באיומים, ומספר עבירות של פגיעה בפרטיות וחדירה לחומר מחשב כדי לעבור עבירה אחרת, זאת בעקבות שורה של מעשי סחיטה מבכירים בבנק יהב ומחברת אקטיב טרייל בה עבד לפני כן, שביצע שרעבי על פי החשד.
מכתב האישום עלה כי שרעבי, שהינו עובד לשעבר בחברת אקטיב טרייל המתפעלת פלטפורמה לדיוור ישיר, ומספקת את שירותיה למגוון רחב של חברות ובנקים, ביניהן גם בנק יהב, נהג לחדור למערכות הממוחשבות של החברה ללא הרשאה ולהעתיק מאות מאגרי מידע שהיו מאוחסנים בשרתיה. 
שרעבי בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני


בדרך זו, שרעבי העתיק והחזיק ברשותו מאות מאגרי מידע המכילים מידע פרטי ורגיש על מיליוני אנשים. הנאשם פנה על פי החשד לבכירים בבנק ובחברה בה עבד, ואיים עליהם שאם לא יעבירו מיליוני שקלים במטבע הווירטואלי "ביטקוין", הוא יפרסם ב"רשת האפלה" (Darknet) וכן יעביר לעיתונאים מאגרי מידע השייכים לבנק ולחברה ואשר פרסומם עלול להסב להם נזקים כלכליים ניכרים.

עוד צויין בכתב האישום, כי הנאשם יצר רשימות של אנשים אמידים תוך שימוש במאגרי המידע שגנב משרתי החברה בה עבד. את הרשימות שיצר, מכר על פי החשד לבית השקעות שחיפש פרטי התקשרות של משקיעים פוטנציאליים על מנת לשווק להם את שירותיו. לאחר שפנו המתלוננים למשטרה. השוטרים ניהלו משא ומתן מול הנאשם בשמם של הנסחטים וכתוצאה מכך, סוכלה הסחיטה, למעט 2,000 שקלים ששולמו במטבע הווירטואלי ביטקוין, כדרישת הנאשם.

בפרקליטות אמרו: "תהליך העבודה המאומץ והמשולב שהתקיים במקרה זה, מנע נזק ניכר שהיה עלול להיגרם לבנק יהב, לחברת אקטיב טרייל ולפרטיותם של מיליוני האנשים שפרטיהם האישיים היו בידי הנאשם".