האם ערוץ 20 נמצא לפני ביטול רישיון הערוץ לשידורים וייאלץ לסגור את האפיק בפעם הראשונה מאז הקמתו ביוני 2014? על פי נתונים של מועצת הכבלים והלוויין הערוץ קיים מספר הפרות בוטות בניגוד לתנאי הרישיון שלו, ביניהם התמקדות בתכנים אקטואליים ובחדשות, ולא בתכניות מורשת כפי שנקבע על פי רישיונו, כך נחשף היום (רביעי).



בעקבות כך יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, יפעת בן חי שגב, החליטה להמליץ על חילוט כל הערבויות של הערוץ, שנאמדות על סך של ארבעה מיליון שקלים. מדובר בצעד דרסטי ומקדים לפני סגירת הערוץ, כאשר מחר תתכנס מועצת הכבלים והלוויין לדון בהמלצות בן חי שגב.



ערוץ 20 החל, כאמור, את שידוריו לפני כשלוש שנים, בקיץ 2014, לאחר שבעליו המיליונר יצחק מיראשווילי ואבי בר זכו במכרז של מועצת הכבלים כמועמדים יחידים והנהיגו בערוץ תכנים ימניים ותמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו.



הפטריוטרים בערוץ 20. הערוץ שם דגש רב מדי על תכני אקטואליה. צילום: ערוץ 20
הפטריוטרים בערוץ 20. הערוץ שם דגש רב מדי על תכני אקטואליה. צילום: ערוץ 20



90% משידורי הערוץ היו אמורים לכלול בתחילה תכני מורשת ישראל, בעוד ש-10% הנותרים היו אמורים להיות מוקדשים לנושאים אחרים. לאחר בקשה נוספת מהמועצה זכה הערוץ להקלה משמעותית ולהרחבה של שידורי תכנים כלליים, כאשר הרף עלה ל25% של תכנים העוסקים בנושאים שונים מול 75% תכנים של מורשת.



ואולם, ההקלה שקיבל הערוץ לא התקבלה בעין יפה בקבוצת RGE ששולטת בין היתר בערוץ 10, אשר עתרה לבג"ץ משום שלדבריה המועצה הפרה את תנאי הרישיון של ערוץ 20 באופן שיטתי מיום הקמתו. בסופו של דבר, בג"ץ קבע שהמועצה חייבת להסביר מדוע ניתנה ההקלה לערוץ 20.



על פי יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, הערוץ מפר את תנאי הרישיון שלו, וחרג מההקלות שניתנו לו כששידר למעלה מ-40 אחוז תכנים כלליים, שאינם מורשת ישראל. דבריה מגובים בכך שמאז עלייתו לאוויר הוטלו על הערוץ קנסות בשווי של למעלה מחצי מיליון שקלים, ולמרות זאת הוא המשיך להפר את תנאי הרישיון. כמו כן, יש להזכיר כי רק לאחרונה הגיש ערוץ 20 בקשה לאשר שידורי חדשות, והמועצה לא אישרה זאת.



דוברות ערוץ 20 סירבה למסור תגובה לדברים.