בעקבות הדיווחים על כך שאיש העסקים ארנון מילצ'ן עשוי להפוך לחשוד במתן שוחד לראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת המתנות, שוחחו הבוקר (רביעי) על הנושא עורך דין איתמר בן גביר והעיתונאי גדעון לוי בתכניתם של נסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM. בעוד שבן גביר טען כי "נתניהו טוב לשמאל", לוי אמר: "יכול להיות גם גרוע ממנו". 



"אני בעד ראש ממשלה ימני ובעד להחליף את נתניהו ולשלוח אותו הביתה", ירה בן גביר בפתח דבריו, והסביר: "נתניהו חלש ופוגע בישראל. הדיון הציבורי על החקירה הפלילית לא נוח לי, לא מפילים ראש ממשלה על סיגרים ובקבוקי שמפניה. פרשת המתנות והשיחות עם התקשורת אינן מספיק חמורות בכדי להפיל ראש ממשלה. ישנם פוליטיקאים נוספים שמקבלים מתנות וגם מנהלים שיחות עם התקשורת".



מנגד, איש התקשורת אמר כי "בניגוד לדעתם של רבים מחבריי, הפלת נתניהו היא לא חזות הכל עבורי. ישנם אנשי שמאל שמסתערים על נתניהו כאילו הוא צורר ולאחריו יגיע שחר של יום חדש. זה לא נכון. אין ספק שהאיש הזה שקוע עד צוואר בחקירות והוא צריך להוכיח את חפותו כעת, עד אז עליו לעזוב אותנו".



 


לטענתו, "רה"מ הוא אדם מוכשר וחכם מאוד. הוא נאבק על השקפת עולם ולא איש ציני כמו שמנסים לצייר אותו. בעשור האחרון הוא שלט, הפך את המדינה ושינו אותה לרעה, אך בדיוק לפי השקפת עולמו. יש בי הערכה לאנשים אידאולוגיים ואני מעדיף אותם על פני האחרים. אינני יודע מי יהיה הבא בתור אחרי נתניהו, יכול להיות גם יותר גרוע מנתניהו".

בן גביר השיב: "הוא טוב בדיבורים, אך הוא ראש ממשלה חלש מאוד. כשהדברים מגיעים לכלל מעשה הוא מתקפל. נתניהו טוב לשמאל, הוא ראש ממשלה אנמי שלא מסוגל להטביע חותם. אני לא אוהב את החברות רבת השנים של נתניהו ומילצ'ן, זהו חיבור מסוכן של הון שלטון. אני לא קונה את הסיפור שנתניהו ניסה לשחד אותו בוויזה".

על ההשוואה לפרשות אולמרט הוסיף בן גביר: "באותה תקופה תקפתי ואמרתי שאולמרט צריך ליפול וללכת הביתה, לא בגלל החקירות כנגדו אלא בגלל העמדות שלו. אני זוכר את דבריו של אמנון אברמוביץ' שקרא לאתרג את שרון ואת היחס של אנשי התקשורת לפרשות כנגד בנו. התקשורת עמדה ושתקה בזמן שכולם ידעו על הפרשיות. אני לא המגן של נתניהו אבל יש צורך באיזון".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן