הקשר עם מדינות ערב גדול יותר מבכל תקופה אחרת בתולדות ישראל, כך הצהיר היום (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו. נתניהו ציין כי המדינה מחזיקה בקשרים חשאיים עם מדינות מוסלמיות רבות. "מה שקורה בפועל עם גוש המדינות הערביות, לא קרה בתולדותינו גם כשחתמנו על הסכמים. בפועל שיתוף הפעולה בדרכים שונות ברמות שונות, עדיין לא חוצה את רף ההחצנה, אבל מה שיש מתחת לרף ההחצנה זה הרבה יותר גודל מכל תקופה אחרת בתולדות ישראל".
את הדברים נשא נתניהו באירוע הרמת כוסית במשרד החוץ לכבוד השנה החדשה שהוקדם בגלל נסיעתו המתוכננת של ראש הממשלה לביקור במדינות בדרום ומרכז אמריקה. "מה שיש פה זה שינוי עצום וזה קורה חרף העובדה, שלצערנו, הפלסטינים עדיין לא שינו את התנאים להסדר מדיני שהם בלתי קבילים על חלק גדול בציבור ובכל זאת זה קורה כי אנחנו מטפחים שתי עוצמות שביחד מביאים את השלישית. מטפחים כמדיניות את העוצמה הכלכלית-טכנולוגית שמאפשרת לטפח את העוצמה הצבאית-מודיעינית של ישראל והשילוב שלהן נותן עוצמה מדינית וזו תפיסה שונה", אמר בהתייחסותו להסדר אפשרי עם הפלסטינים.

"שינוי גדול גם עם רוסיה". פוטין ונתניהו .צילום: AFP


נתניהו דיבר על נסיעתו המתוכננת אמריקה הליטינית ואמר כי "עכשיו אנו מפתחים את הקשר עם יבשת אמריקה הלטינית, זה שוק עצום בגוש גדול של מדינות חשובות. יש כאן פריצה למרחב. ואסביר למה זה קורה כי ההנחה היסודית הייתה שאם אנו נעשה הסכם עם הפלסטינים, מה שרצינו ועדיין רוצים, זה יפתח לנו את העולם, אין ספק שזה יעזור, אבל העולם נפתח גם בלי זה, וזה לא מייתר את החשיבות של בחינת מסלולים ותהליך מדיני ונורמליזציה". 

על היחסים עם רוסיה הוסיף נתניהו: "יש שינוי גדול גם עם רוסיה, וזהו שינוי עצום גם מבחינת חיבור אינטרסים כלכלים תרבותיים וכמובן ולהגיע ככל הניתן לתאום ציפיות ותאום כוונות ברמה האסטרטגית ואתם מבינים כמה זה קריטי בימינו, הקשר מטופח ומחוזק על ידינו ועל ידי רוסיה עצמה.