בית משפט השלום בראשון לציון שחרר היום (רביעי) למעצר בית בן עשרה ימים שלושה מן החשודים שנעצרו מוקדם יותר השבוע בחשד למעורבות בפרשת הצוללות. השלושה הם יועץ התקשורת רמי טייב, השר לשעבר מודי זנדברג ומפקד שייטת 13 לשעבר, שי ברוש. טייב שוחרר בהסכמה, שקיבלה תוקף ע"י נשיאת בית המשפט, השופטת עינת רון. מלבד זאת, טייב נדרש לשלם 50 אלף שקלים ערבות עצמית ונאסר עליו לצאת מן הארץ למשך 90 ימים. 



השר לשעבר זנדברג הורחק ל-30 ימים ממשרדי קרן היסוד ואילו תנאי השחרור של תא"ל במיל' ברוש דומים, אולם כוללים גם אזור להתראיין בנושא. על כל החשודים נאסר ליצור קשר עם החשודים האחרים. מנגד, מעצרו של היועץ האסטרטגי נתן מור הוארך עד ל-10 בספטמבר. כזכור, מלבד ארבעת חשודים אלה, נעצרו גם ראש לשכת ראש הממשלה לשעבר, דוד שרן ומפקד חיל הים לשעבר אליעזר (צ'ייני) מרום.



זנדברג חשוד בקבלה ותיווך לשוחד בזמן שעמד בראש ארגון קרן היסוד כביכול בשליחותו של מיקי גנור. מהחקירה עלה, כי הוא קיבל שוחד של מאה אלף שקלים כדי שיקדם את עסקאותיו של איש העסקים שהפך לעד מדינה. פרקליטו יובל זמר אמר לאחר מעצרו כי "שום  דבר לא נעשה במחשכים, גנור מנסה למשוך את כולם איתו".



רמי טייב, יועצו הפוליטי של השר יובל שטייניץ חשוד בעבירות של תיווך לשוחד, לקיחת שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע והלבנת הון. בשל קשריהן של חלק מהחשודים לשר יובל שטייניץ, אישר היועץ המשפטי לממשלה לזמן אותו למתן עדות.