הצוות הרפואי במחלקה הכירורגית במרכז הרפואי זיו, הופתע לגלות את שם המטופל שהועבר מחדר הניתוח למחלקה הכירורגית - בנימין נתניהו. ליתר דיוק, שם פרטי: בנימין נתניהו, שם המשפחה: נקולא, המכונה בפני החברים, המשפחה והקולגות בעבודה - ביבי והוא בכלל נהג משאית בן 21 מהכפר ראמה.

הסבא רזיק נקולא, פעיל ליכוד מזה שנים שישב לצד מיטת נכדו במחלקה הכירורגית במרכז הרפואי זיו סיפר: "ביום הבחירות לראשות הממשלה שנערכו במאי 1996, התארח אצלי בבית משה ארנס, מכר ותיק של המשפחה. בדרך כלל הליכוד היה זוכה ב- 40-50 קולות בלבד בכפר ראמה, אבל בבחירות הללו התגייסנו כל בני המשפחה וסיעת הליכוד זכתה ב-300 קולות של אנשי הכפר, ונתניהו נבחר לראשונה לראש ממשלת ישראל, דבר שמאוד שימח את המשפחה ולכן חודשיים מאוחר יותר כשנולד הנכד, החלטנו הבן ואני שנקרא לו בנימין נתניהו. לימים, כשנפגשתי עם אריק שרון ז"ל, הוא שאל אותי מתי יוולד לי נכד נוסף שייקרא אריק שרון? אמרתי לו, בנכד הבא. בהמשך נולדו רק נכדות בנות, אז לא יצא ולכן נשאר רק ביבי", מחייך סבא נקולא.


נתניהו האמיתי. צילום: אבשלום ששוני
נתניהו האמיתי. צילום: אבשלום ששוני


 

כזכור, משה ארנס, היה פטרונו של בנימין נתניהו ומי שלמעשה אפשר לו דריסת רגל ממשית בציבוריות הישראלית. ארנס, שנחשב יורשו הטבעי של יצחק שמיר לכתר יו"ר הליכוד, הודיע זמן קצר לפני הבחירות על פרישתו מהחיים הפוליטיים ועל תמיכתו במועמד בנימין נתניהו שניצח בבחירות והקים קואליציה בראשותו.
בנימין נתניהו ניקולא אומר: "זה ממש לא פשוט להסתובב עם שם כזה במגזר הערבי, אבל אני לא מתבייש, זה השם שלי. מי שמכיר אותי קורא לי ביבי, אבל כילד הציקו לי לא פעם וקראו לי בוגד. מי שאומר לי דברים בסגנון הזה, עד היום, אני שואל אותם בוגד במה? איזה תעודת זהות יש לך? ישראלי? ביבי זה שם של ישראלי ואנחנו ישראלים. חשבתי להחליף את השם וגם באתי לאבא שלי ושאלתי: אבא, למה עשית לי את זה? למה נתת לי את השם הזה? ואבא תמיד אמר: זה שם טוב. אנחנו ליכודניקים!".
 הסב ונכדו התייחסו גם לנושא חקירות ראש הממשלה וציינו, כי הם מאמינים באמונה שלמה שרבב מכל החקירות הנוכחיות לא ידבק בו. "הוא זכאי", הם אומרים ומאחלים לו להישאר בתפקיד ראש הממשלה עוד שנים רבות.