מי שחשב שארגון דאעש מצא את כל הדרכים הנוראיות ביותר להביא לסבל והרג, יגלה כי לא כך הדבר. סגן ראש המכון הבינלאומי ללוחמה בטרור, ד"ר איתן עזאני, חשף היום (חמישי) כי הארגון הרצחני פנה בקריאה חדשה למאמינים באידאולוגיה הרצחנית של הארגון, וקרא להם להוציא פיגועי "זאב בודד" תוך פיזור רעלים במקומות סגורים והומי אדם כמו קניונים.



ד"ר עזאני הוסיף כי הפנייה למאמינים לבצע פיגועים במקום מגוריהם מצביעה על המשך שינוי המגמה בארגון, שבעבר קרא לפעילים להצטרף ללחימה בסוריה ועיראק. שינוי המגמה נובע, להערכת עזאני, בשל התבוסות שסופג הארגון במזרח התיכון, כאשר רק לאחרונה איבד הארגון את אחיזתו במרבית העיר א-רקה לכוחות המערביים בסוריה, וצבא סוריה פרץ את המצור שהטיל הארגון באזור דיר א-זור.



בנוסף לכך התייחס עזאני לפיגוע הדריסה הרצחני שאירע בברצלונה וגבה את חייהם של 15 בני אדם. על פי חוקר הטרור מדינות המערב לא נלחמות מספיק בתופעות ההקצנה הדתית אצל מגוייסים פוטנציאלים של הארגון. "הרדיקליזציה של המחבלים בספרד לקחה זמן רב, אבל אף אחד לא הבחין בה", הוא אמר. עזאני גם הסביר כי אמנם תפישת המגוייסים שונה משל האדם המערבי, אך אין זה אומר כי אי אפשר לנתח אותה, ובתקווה גם להחזיר אותה לאחור.