חיל האוויר הישראלי תקף לפנות בוקר (חמישי) מטרות של משטר סוריה בחמה, כך כל טוען צבא סוריה. על פי הצהרת הצבא, בתקיפה שבמרכזה עמד מוצב א-טלאיע השייך למרכז המחקר המדעי בעיר מסאיף שבפרברי חמה, נהרגו שני חיילים. מדובר במרכז לפיתוח אמצעי לחימה, בין היתר פיתוח טילים, ובעבר נשק כימי. עוד נמסר מהצבא, כי נזק נגרם למבנה.



פעילים סורים דיווחו ברשתות החברתיות, כי ״מטוסים ישראלי חדרו מאזור הבקעה בלבנון ותקפו את המרכז״. בתוך כך, כלי תקשורת בלבנון דיווחו סמוך לשעה ארבע לפנות בוקר על מטוסי קרב של ישראל שחגים באינטנסיביות בשמי לבנון.



אלוף במילואים גדי שמני, שהיה בעבר המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, התייחס לתקרית בראיון בגלי צה"ל ואמר: "אני מניח שיש רמה של תיאום עם האמריקאים תוך כדי הפעולה או לאחריה, לא חייבים לבקש מהם אישור". הוא הסביר כי "חייבים לעשות הכל כדי למנוע מאיראן להשיג נקודת אחיזה טובה יותר ממה שכבר יש לה בסוריה".



המזכיר הצבאי לשעבר סיפר כי "עם פרוץ המהומות בסוריה בשנת 2011, גורמי מודיעין העריכו כי אסד לא ישרוד יותר ממספר חודשים. זה מראה כי אנחנו לא ערים להיבטים תרבותיים באזור, לא חזינו את מעורבות איראן וחיזבאללה בקרבות". הוא העריך כי "בשלב מסוים, אסד ישלוט ברוב סוריה, כבובה של האיראנים ושל נסראללה, ואין ספק שאנחנו עומדים בפני תקופה לא פשוטה". הוא סיכם את דבריו ואמר כי "מי שביצע את התקיפה, חשב שהיא חיונית כדי לפגוע בהתעצמות האיראנית". 



תקיפה ישראלית בדמשק, ארכיון. צילום מסך



כזכור, באפריל האחרון דווח בכלי תקשורת בלבנון ובסוריה כי צה"ל תקף עמדות של כוחות "הביטחון הלאומי", מיליציה התומכת במשטרו של נשיא בסוריה בשאר אסד, באזור קוניטרה. על פי רשת אל מיאדין המזוהה עם חיזבאללה, בתקיפת חיל האוויר בעיירה נבא אל פוואר הסמוכה לגבול עם ישראל, נהרגו שלושה בני אדם ושניים נפצעו. מצה"ל לא נמסרה תגובה.



עם זאת יש לציין, כי יכול להיות שהדיווח מתייחס לתקיפה של צה"ל שאירעה מספר ימים לפני כן, בתגובה לזליגת פצצות מרגמה לרמת הגולן, אז נפלו שלושה פצמ"רים בשטח ישראל. כולן התפוצצו בשטחים פתוחים ולא גרמו לנפגעים או לנזק. בתגובה תקף צה"ל את מקורות השיגור. במידה וישראל אכן תקפה הבוקר סוריה, לא ברור האם מדובר בתגובה זליגת הפצמ"רים ביום שישי, או שמא מדובר בפעילות יומה שנועדה לסכל הברחות נשק.