השף רפי כהן איים על מנהלת הבנק שבו הוא לקוח במהלך שיחת טלפון שקיים עמה והוקלטה, ואף שלח לה מסרון מאיים, כך עולה מהבקשה להארכת מעצר שהגישה המשטרה לבית משפט השלום בתל אביב, זמן קצר אחרי שביצעה את מעצרו של השף כהן בנמל התעופה בן גוריון (נתב"ג), עת חזר לישראל אחרי כשישה חודשים של בריחה.



השופט עידו דרויאן גמליאל האריך היום (חמישי) את מעצרו של השף כהן ביממה, אולם ציין כי אם החשוד יצליח להמציא מפקחים שיסכימו לשהות במחיצתו במעצר בית יתנהל דיון בבקשה לשחרור חלופי.



בבית המשפט טען נציג המשטרה רס"ב גדי סלניק, כי נגד החשוד מתנהלים למעט התיק בגין עבירות איומים תיקים נוספים, ובאחד מהם טרם הוגש נגדו כתב אישום. בשל כך, לטענתו יש להאריך את מעצרו בין היתר בעקבות איומים אובדניים.



"חשש המבקשת מהימלטותו מבוסס"


פרקליטיו של החשוד, עורכי הדין ירון ושלמה גיגי, טענו כי מדובר באירוע מלפני כשמונה חודשים ושנסוב סביב מחלוקת בשל כסף. "מדובר באדם שמכוח עסקיו כאיש בעל מסעדה גדולה מאוד הנו אדם מפורסם, ויש תמיד צרות בבנק ובעיות כספיות ואחרות. נטען כנגדו שהוא ביצע איזושהי אלימות ברמה זו או אחרת. לא יכול להיות שום שיבוש כי החקירה נגמרה. הוא הגיע מיוזמתו כדי לפתור את הבעיות שלו. אם בית המשפט ימצא לנכון נשים אותו במעצר בית, יש לו מספיק אנשים. נבקש שהות כדי להציע שני מפקחים טובים שיוכלו לשמור עליו".



השופט דרויאן גמליאל, שכאמור החליט להאריך את מעצרו של השף כהן ביממה, אלא אם ימציא שני מפקחים ראויים, קבע כי החשוד נעצר בגין איומים שהשמיע בסניף כלפי עובדים מסוימים, ולאחר מכן בכלי תקשורת. עיון בחומר מעלה כי קיים בסיס לחשד שדי בו בשלב זה, ולמעשה נותרו פעולות אחרונות לביצוע".



השופט הוסיף. "אומנם החשוד יצא לחו"ל (אם לא נמלט) בעת שתיק החקירה תלוי ועומד נגדו, יחד עם שני תיקים פליליים אחרים שבהם הותלו ההליכים עקב יציאתו את הארץ. וכאשר אחד התיקים מגיע כבר לשלב של טיעונים לעונש, כיוון שכך חששה של המבקשת מהימלטותו של החשוד הוא מבוסס ואפשר שגם מבוסס היטב".



יחד עם זאת, ציין השופט כי ניתן להערכתו להביא לשחרורו של החשוד מבלי לסכן את החקירה ומבלי לסכן אחרים, ובדרך שתבטיח שלא יתחמק עוד מחקירה או ממתן הדין על מעשיו. בנסיבות אלו קבע השופט כי החליט להאריך את מעצרו של החשוד ביממה וכי יבחן טיעונים אחרים לגבי שחרורו למעצר חלופי בבית.