כמעט 25 שנה שמושיק עפיה (42), מחלוצי הפופ הים־תיכוני בישראל ואחד מכוכביו הבולטים, מתחזק קריירה ענפה, שאומנם ידעה עליות ומורדות מתוקשרות, אך תמיד האירה לו פנים בזכות קולו העמוק והמלטף המשתבח כיין. מי שהחל את דרכו בתחילת שנות ה־90 עם שירי דיכאון כבדים, הפך לאחד ממובילי החפלות בסוף העשור עם להיטי ענק כ"אני לא זמין", "סך הכל נשיקה", "חלום מתוק" ועוד שירים שנשזרו ב־16 אלבומים ותדמית של "ג'יימס דין של הז'אנר המזרחי".



בשנים האחרונות הפך עפיה, לצד הקריירה המסלסלת, גם לכוכב ריאליטי: בתחילה השתתף בריאליטי "פעם בחיים", בהמשך היה צפוי להשתתף בעונה השנייה של "חי בלה לה לנד", מה שלא יצא לפועל בשל "רגליים קרות" ו"פחד גבהים" שקיבל רגע לפני הטיסה ללוס אנג'לס לצילומי התוכנית. בעקבות ביטול השתתפותו בתוכנית, נקלע לקשיים כלכליים שבגללם הודיע ב־2014 על פשיטת רגל.





"הקאמבק" של עפיה אירע ב־2015 כשהשתתף וזכה בתוכנית "האח הגדול VIP", אך לא קיבל לידיו את סכום הזכייה בשל חובותיו הכלכליים. עפיה ניצל את מומנטום השתתפותו ב"אח הגדול" בהזנקה מחודשת של הקריירה המוזיקלית והוציא אלבום חדש ("חצי חיים"), ומתוכו בלטו השירים "מחבק את החיים" ו"ביום שאחרי".



בימים אלה שב עפיה לזרועותיו של הריאליטי, כשהשתתף בצילומי העונה השלישית של התוכנית המוזיקלי-צבאית "היחידה", הצפויה לעלות לאוויר בתחילת 2018. כטריגר להשתתפות זו, חנך את "זה לא עושה לי כלום", סינגל חדש המסתמן כאחד מלהיטיו הגדולים בשנים האחרונות, שכתבו והלחינו משה בן אברהם ומאור תיתון, והפיק מוזיקלית מתן דרור.



מושיק עפיה, שי חי. צילום מסך
מושיק עפיה, שי חי. צילום מסך



השיר זכה לקליפ מיוחד, גדוש בסלבס: שי חי ותניה, האולטראס, דודו מעפולה ועוד: "זה שיר שאני מאוד מחובר אליו, פופ ים-תיכוני מדליק, שאפשר לשמוע בו שאני מצליח לשמור על הצבע ולא משתנה. כמו כן, לראשונה בקריירה, צילמתי קליפ מושקע כזה", הוא מגלה. "אני מאוד אוהב את התוצאה, וזו בעצם סנונית ראשונה מעבודתי המשותפת עם חברת 'נופר הפקות'".



בקליפ נראה עפיה כבליין לילי חסר תקנה, שלדבריו יוצר פרדוקס מול המציאות: "האמת היא שאני ממש ההפך הגמור מאיש חיי לילה. אני מסיים הופעה וחוזר הביתה אל השקט שלי".





בקליפ השתתפו חבריך ל"היחידה". איך היה לחזור לימי החאקי והקיטבג?
"היה כיף גדול לעלות שוב על מדים. כנער מכ"ם, זה היה סוג של סגירת מעגל. גם הכרתי חברים חדשים וטובים שכבר הפכו כבר למשפחה. אני מחכה בכיליון עיניים שהתוכנית תעלה לאוויר".



מה לדעתך השינוי העיקרי שחל בפופ הים־תיכוני שאתה מנושאי דגלו?
"המוזיקה המזרחית היא לא מוזיקה שאפשר לשנות. עמוד השדרה של המוזיקה המזרחית נשאר בשלו, ולכן לדעתי גם הפופ הים־תיכוני, שכרגע מאד פופולרי, ירד ויתחלף ככל הנראה בסגנון ששלט בשנות ה־90".



מושיק עפיה. צילום: אור גפן
מושיק עפיה. צילום: אור גפן



אתה מתגעגע לפעמים לעבר?
"כשהמבט לעתיד, תמיד כיף להיזכר בעבר".



מה התגובה הכי מרגשת שקיבלת לאחרונה מאנשים ברחוב?
"קצת מביך לענות, אבל התגובה הכי מרגשת היא בסגנון: 'איזה בן אדם טוב אתה!'".



מתי תוציא אלבום חדש?
"אני עוד אוסף חומרים טובים. בחירת החומרים חשובה לי מאוד. כשאני ארגיש מוכן, גם האלבום יגיע. כרגע אני מתרכז בסינגלים".