אחרי הפסקה של שנה חידשו הערב (שבת) העמותות לזכויות בעלי החיים את מסורת "מצעד בעלי החיים" לאור ההידרדרות שחלה בשנים האחרונות לטענתם בהגנה על חיות הבית, המשק והבר בישראל. למצעד הגיעו רבבות והוא הסתיים בעצרת בכיכר רבין שדרשה מהממשלה בכלל וממשרד החקלאות בפרט וממערכת אכיפת החוק להקשיח את אכיפת חוק צער בעלי חיים החל לגבי הזנחה והתעללות בבעלי חיים, הפסקת המשלוחים החיים באניות בקר וצאן לשחיטה בישראל, איסור מכירת פרוות בישראל וכן הגדלת התקציב לעיקור וסירוס כלבים וחתולים והפסקת ההמתה יזומה של בעלי חיים בריאים במכלאות ובבתי המחסה. 

ב"מצעד בעלי החיים"  הבטיח יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, המפקחת על משרד החקלאות, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני): "המושב הקרוב של הכנסת יהיה המושב שבו ננהל את המאבק הגדול נגד המשלוחים החיים של בעלי החיים והמשימה היא לשנות באופן דרמטי, עד כדי צמצום ואפילו הפסקה, של ייבוא בע"ח. תמיד צריך לבחור נושא, יש כל כך הרבה עניינים, אך צריך לבחור נושא וזה יהיה הנושא המרכזי במושב החורף".

הפגנה למען זכויות בעלי החיים בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני
זאת לאחר שבג"צ הוציא לאחרונה צו על תנאי בעתירת העמותות "אנונימוס לזכויות בעלי-חיים" "תנו לחיות לחיות" להפסקת המשלוחים לאחר שהשופטים לא שוכנעו בטענת פורום יבואני המקנה ומשרד החקלאות כי המשלוחים חיוניים לאספקת צרכי שוק צריכת הבשר למאכל בישראל.
על פי נתוני משרד החקלאות, במחצית הראשונה של שנת 2017 יובאו לישראל 268,172 עגלים וטלאי לצורך פיטום ושחיטה בישראל. מדובר בעליה של למעלה מ-20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. רק בחודש יולי האחרון נרשמה ירידה מסויימת שהורידה גם את הממוצע, נתון שהיבואנים מיהרו לציין כ"מגמה". 

דברי ח"כ כבל באים בעקבות מסיבת עיתונאים שערך ביום רביעי האחרון שר החקלאות והממונה על חוק צער בע"ח, ח"כ אורי אריאל (תקומה-הבית היהודי), ביחד עם פורום יבואני המקנה שהציגו 'אמנה לרגולציה עצמית מחמירה' להגנת צער בע"ח במשלוחים אותם שיבח על כך והציג 'רפורמה' להגברת כדאיות ייבוא בשר מצונן במקום עגלים חיים, אותה הציג כבר לפני שנה תמימה ומעולם לא קידם. "אין דרך להוביל המוני עגלים וטלאים על פני יבשות וימים, מתבוססים בהפרשותיהם באוניות צפופות ומצחינות, מבלי להתעלל בהם" מבהירים אנשי "אנונימוס". 

הפגנה למען זכויות בעלי החיים בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני
מפורום יבואני המקנה נמסר בתגובה: "את ההפגנה מובילים גורמים רדיקליים המבקשים להחיל טבעונות בכפייה על כלל הציבור הישראלי. כל תכליתם היא פרסום דיסאינפורמציה עמוסה בחצאי אמיתות ושקרים מוחלטים והם יאלצו להבין שהציבור הישראלי אוהב ונהנה מבשר טרי, ואנחנו כיבואנים נמשיך לפעול ללא פשרות ועל פי התקנים המחמירים ביותר להבטיח כי בעלי החיים המגיעים ארצה, יגיעו בתנאים הראויים ביותר ויימנע מהם סבל מיותר".
ח"כ תמר זנדברג (מרצ) משדולת הכנסת למען בעלי החיים אמרה באירוע: "גאווה גדולה להוציא לרחוב עשרות אלפים למען חסרי הישע ואלה שקולם אינו נשמע וההתגייסות הגדלה והולכת משנה לשנה מוכיחה שיש ציבור גדל והולך שלא מוכן לקבל כמובן מאליו סבל, התעללות ומוות ומוכן לצאת מהבית ולהשמיע קול למען זכויות בע"ח". עו"ד שירה הרצנו, דוברת עמותת אנונימוס וממארגני המצעד הוסיפה: "הערב הוא אבן פינה במהפכה ההיסטורית למען זכויות בעלי חיים. עשרות אלפים יצאו לרחוב בקריאה לצדק וחמלה עבור כל בעלי החיים: חיות הבר, הכלבים והחתולים ובעלי החיים בתעשיית  המזון מהחי. עכשיו זו שעתם של בעלי החיים, זה בידיים שלנו, כל מי שליבו יוצא אל בעלי החיים, להביא לעולם טוב יותר עבורם".