אמש נערכה הפגנה בעיר ערד כנגד התחרדות העיר. ראש העיר של ערד, עו"ד ניסן בן חמו, התייחס הבוקר(ראשון) ב-103FM למחאה ולחשש התושבים החילוניים: "יש כאן ניסיון להפוך ויכוח פוליטי לסוג של מלחמת דת. אני נבחרתי לפני כשנתיים לרשות העיר ומזה כ-30 שנה חסידי גור נמצאים באופוזיציה. לפני כשנתיים החל מסע איומים כנגדי והיו פה פשקווילים שהשוו אותי לגדול הצוררים. השוו אותי להיטלר ועמלק. מדובר על בריונות מסוכנת שיש לשים לה סוף". 

לדברי ראש העיר, "נוצר אנטי כלפיי כי אני הייתי הראשון לסרב להם. הם ישבו על העורק הראשי של העיר וקבעו את הקו. יש פה ניסיון להשפיע ולשנות את הסטטוס קוו בעיר, הם רוצים תקציבים, מבנים ועוד. ברגע שהם לא מקבלים אישור למבנה אז הם משתלטים עליו בכוח. אתמול הושלכו צמיגים בוערים לחצר בית בניסיון להלך אימה על העיר". 



בן חמו הדגיש כי "ערד היא עיר חילונית ופלורליסטית בה מכבדים אחד את השני. ניסיתי ליצור הידברות ושוחחנו גם עם הרב ליצמן שיש לו במקום מספר בני משפחה בעיר, התברר שניתנה הוראה של האדמו"ר להגיע לערד, כשאין שוק חופשי ויש הוראה מלמעלה להגיע לעיר אז מדובר בעצם על השתלטות על העיר בכוח. בערד יש 80% תושבים חילוניים, תאר לך מה היה קורה אם 500 משפחות חילוניות היו מגיעות לבני ברק ומתעקשות לקיים אורח חיים חילוני בעיר, זה היה מוביל לפיצוץ. יש מקום לכולם בערד והם מוזמנים להגיע אך עליהם לכבד את המקום אליו הגיעו".

עריכת תוכן: איתמר זיגלמן