סטיב באנון, יועצו לשעבר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, התראיין הבוקר (שני) לתכנית 60 דקות של רשת CBS והתייחס לפיטוריו של ג'יימס קומי, ראש ה-FBI לשעבר. הוא הגדיר אותם "הטעות הפוליטית הגדולה ביותר שנעשתה בהיסטוריה המודרנית". הוא הוסיף: "אין ספק שבמידה וקומי לא היה מפוטר - לא היו ממנים יועץ מיוחד לחקירת הקשרים בין טראמפ לרוסיה".



כזכור, במאי האחרון טראמפ פיטר את ראש ה-FBI ג'יימס קומי. על פי הדיווח ברשת CNN קומי, לא התרגש יתר על המידה לאחר שלמד על פיטוריו דרך התקשורת. על פי מקורות בארגון הביון, קומי, ששהה באותה עת באירוע של סוכנות הביון בלוס אנג'לס למד על פיטוריו מצפייה בחדשות. לאחר שקיבל את הבשורה שאיבד את עבודתו התלוצץ קומי במטרה להפיג את האווירה המתוחה ולאחר מכן התקשר למשרדו כדי לקבל אישור לדבר.

בבית הלבן לעומת זאת טוענים כי קומי היה אמור לקבל את ההודעה וכי קיית' שילר, עוזרתו האישית של נשיא ארצות הברית, העבירה את מכתב הפיטורין למטה ה-FBI באופן אישי.

במכתב הפיטורין טראמפ כתב שקומי, שהיה מינוי של אובמה, "לא יכול להוביל את הבולשת הפדרלית בצורה טובה", והוסיף כי "ה-FBI הוא אחד הארגונים המוערכים ביותר במדינה וזה מסמן התחלה חדשה ביחסים בין הארגון לבית הלבן".