במידה ועברתם את גיל 18, סביר להניח שבשלב כלשהו מצאתם את עצמכם עם הנגאובר, ואולי אפילו מספר לא מועט של פעמים. מדובר בהרגשה מחרידה שאין לתאר אותה, ובוודאי שאין לקום ממנה לעבודה, ללימודים או לכל מקום אחר בבוקר המחרת. אז מה עושים במצב כזה? מתקשרים ואומרים שאתם חולים (דבר שלא רחוק מהאמת), או שאומרים את האמת. אך באופציה השנייה, כמובן, טמונה סכנה רבה.



אישה אחת מאוסטרליה, למשל, החליטה להיות כנה לגבי ההנגאובר שלה, ושילמה על כך במשרתה. אך הצד החיובי בסיפור הוא שכעת החברה נאלצת לשלם לה פיצויים על כך. אבריל צ'פמן, שעבדה עד לאחרונה כפורסת דגים במפעל Tassal Group, הייתה במרחק 13 שעות מהמשרה הבאה שלה כשהחליטה לעשות שיחה גורלית. 


באותו יום היה אגב, חל גם יום הולדתה וגם יום זיכרון אוסטרלי לחללי מלחמה. "זה יום הזיכרון ויום הולדתי, ואני מודה שהגזמתי עם השתייה. אז אני לוקחת בחשבון את אחד מכללי הזהב - להגיע כשירים לעבודה, ואני לא הולכת להיות כשירה לעבודה. אז לא אגיע", אמרה צ'פמן בהודעה הקולית למעסיק שלה. הבוס שלה, שכנראה מעולם לא השתכר ביום הולדתו, לא היה סלחני וצ'פמן פוטרה במקום.

צ'פמן אמרה שהיא יודעת שהגזימה עם השתייה עוד לפני ששתתה. צילום: ניר עמוס
צ'פמן אמרה שהיא יודעת שהגזימה עם השתייה עוד לפני ששתתה. צילום: ניר עמוס


בדיון מול הוועד להגנת העובד באוסטרליה, טען המעסיק של צ'פמן שהיא שתתה בידיעה שלא תוכל להגיע לעבודה ביום המחרת. צ'פמן אמרה להגנתה כי הגיעו אליה אורחים באופן לא צפוי, והיא החלה לחגוג ולשתות איתם. ברגע שהבינה את הכיוון אליו הלילה מוביל, היא התקשרה לבוס שלה לידע אותו שהיא לא תוכל להגיע ביום המחרת. "זה היה הגיוני יותר אם הייתי מתקשרת בבוקר וטוענת שאני חולה?", שאלה צ'פמן, בזמן הדיון. "אני חושבת שאם הייתי עושה זאת, זה לא היה הדבר הכן לעשות".
 
דייויד בארקלי, המשנה לנשיא הוועד, אמר בדיון: "מצאתי שיש סיבה מוצדקת לפיטוריה, אבל זה היה נוקשה מדי". הוא הוסיף שלדעתו צ'פמן סירבה להגיע לעבודה ללא סיבה מוצדקת. "זה לא נראה לי הגיוני שאדם יחליט שהוא יהיה בלתי כשיר לעבוד ביום המחרת, 13 שעות לפני העבודה, ולפני שהיה מעורב בפעילויות שיגרמו לו להיות לא כשיר לעבודה", אמר.  

הוא הוסיף שההחלטה לא הייתה הוגנת כי זו הייתה הפעם הראשונה שצ'פמן התנהגה כך בחמש השנים שהיא עובדת בחברה. הוועד החליט שמגיעים לצ'פמן פיצויים בסך ב-8,229 דולרים בסופו של דבר, בגלל שהעונש שניתן לה היה קשה ומוגזם, אך קבע שלא יהיה ראוי להחזירה אותה לעבודה. 
 

via GIPHY