האפיפיור פרנציסקוס הגיע לקולומביה כדי לקרוא להפסקת האלימות במדינה, וחזר לוותיקן כשהוא פצוע בעצמו ועטוף בתחבושות. הכס הקדוש ביקר בקולומביה בימים האחרונים במסגרת מסע שבו קרא "להתיר את קשרי האלימות" לאחר מלחמת האזרחים שנמשכה 50 שנה. ביומו האחרון בביקור יצא האפיפיור לסיור בפופמוביל, המכונית המשמשת אותו בסיוריו.



במהלך נסיעה באחת הדרכים הסלעיות איבד פרנציסקוס את שיווי המשקל ונחבט בראשו במושב שלידו. כתוצאה מהחבטה הוא סבל מפגיעה בעצמות לחייו ומחתך עמוק בגבה, והדם שזרם מהמקום הכתים את הגלימה הלבנה המפורסמת שלו.



"קיבלתי מכה. אני בסדר", סיפר פרנציסקוס לאחר מכן לפמלייתו ולתושבים המקומיים שדאגו למראה האפיפיור עטוף התחבושות בראשו. בהודעה שפרסם הוותיקן נמסר כי "האפיפיור פרנציסקוס קיבל טיפול בקרח ומצבו טוב".



במהלך ביקורו קרא האפיפיור להסכם שלום בין הצדדים בקולומביה, העלה על סדר היום גם את בעיית העבדות המודרנית והסחר בבני אדם, וקרא להגן על זכויותיהם של המהגרים.



"רק אם נסייע להתיר את קשרי האלימות, נפרום את החוטים המורכבים של חילוקי הדעות. בקולומביה, כמו בעולם כולו, עדיין נמכרים מיליוני בני אדם כעבדים. הם מתחננים לביטויי אנושיות, רגעים של רוך, או שהם בורחים דרך הים או היבשה מאחר שהם איבדו את הכל, בעיקר את זכויותיהם ואת כבודם", אמר האפיפיור.