אפל עומדת להכריז היום על מספר מוצרים חדשים, בהם ככל הנראה שלושה דגמי אייפון, אשר על פי הדיווחים האחרונים יזכו לשמות אייפון X, אייפון 8 ואייפון 8 פלוס. הדיווחים סותרים את ההשערות הקודמות, שלפיהן שניים מהמכשירים שיושקו יהיו דגמים משודרגים של האייפון 7 ויקראו 7S ו־7S פלוס. האירוע יתקיים באולם על שם סטיב ג'ובס בקמפוס החברה החדש בקליפורניה, בשעה 20:00 (שעון ישראל), והוא מעורר סקרנות רבה בעולם. מדובר בהכרזה חשובה, שכן השנה היא שנת העשור להשקת האייפון הראשון. 
 
על פי מספר דיווחים בחודשים האחרונים, המכשיר צפוי להיות האייפון היקר ביותר - עם תג מחיר משוער של כ־999 דולר לדגם הבסיסי ביותר. במספר אתרים נטען כי הדגם החזק ביותר יעלה כ־1,200 דולר. גורמים באפל צוטטו בשבוע שעבר כשהם מאשימים את סמסונג, המייצרת עבור אפל חלקים מהמכשיר, בהם המסך, בעלות הגבוהה של המכשיר. 
 
אחת השאלות שמעסיקות את הגולשים היא מה יהיה גודלו הפיזי של המכשיר כולו, מה יהיה גודל המסך שלו ומה יעלה בגורל כפתור הבית המוכר והאהוב על רבים, לאחר שבדגמי 7 ו־7 פלוס כפתור הבית הפיזי הפך למגע. 


אייפון 7 ואייפון 8. צילום מסך
אייפון 7 ואייפון 8. צילום מסך


שלושה גדלים

על פי השמועות, המכשירים יגיעו בשלושה גדלים: שלושה דגמים - 4.7 אינץ', 5.5 אינץ' ודגם פרימיום משודרג יותר עם מסך OLED בגודל של 5.8 אינץ'. הם יזכירו במעט את הצורה של אייפון 4, שהושק ב־2010 ונחשב עד כה לאחד הדגמים הטובים ביותר שהחברה הוציאה. החברה ככל הנראה בדקה עשרה דגמי אבטיפוס עד שהחליטה על הצורה של המכשיר. 
 
הוכחה לכך אפשר לראות בתמונה שמנכ"ל החברה סטיב ג'ובס פרסם בחשבון הטוויטר שלו בתחילת החודש. הוא צולם במעבדה של החברה בארה"ב, כשבכיסו נמצא מכשיר סלולרי ארוך יותר מאייפון 7 וצר יותר מאייפון 7 פלוס. 
 
שינוי משמעותי נוסף שצפוי להיכנס במכשיר הבא הוא שינוי בחיבור המכשיר. כיום, מכשירי האייפון מצוידים בחיבור lightning ובדגם החדש ככל הנראה ישולב חיבור מסוג USB-C, מה שיקל במעט על התסכול שחשים בעלי האייפון שמחפשים כבל תואם.

דבר נוסף שישמח חלק מהמשתמשים הוא שילוב של מנגנון טעינה אלחוטית במכשיר, דבר שעד כה לא התאפשר במכשירי החברה. בדומה לדגמים הקודמים בסדרה, המכשיר יהיה עמיד בפני מים, בתקן IP68, מה שמבטיח עמידות לפרק זמן מסוים.