מספר שעות לאחר נחיתתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בארגנטינה, השניים לקחו לפנות בוקר (שלישי) חלק בטקס שהתרחש בבניין הקהילה היהודית (אמי"א), בו אירע פיגוע בשנת 1994, כאשר במסגרת זו נפגש הזוג עם נשיא האמי"א ועם נשיאי הארגונים היהודיים. במהלך נאומו הזהיר נתניהו כי "כאז, גם היום איראן מחוללת טרור בכל רחבי תבל", והוסיף: "ישראל הייתה ותמשיך להיות חץ במאבק נגד הטרור העולמי", תוך שהוא מטיל את האחריות על הרפובליקה האסלאמית לביצוע מתקפת הטרור בשגרירות ישראל בבואנוס איירס ב-1992, בה נהרגו ארבעה ישראלים. 



"לעולם לא נשכח את מה שאירע פה", אמר רה"מ בפתח דבריו, והוסיף: "הזעזוע והכאב היו משותפים לכולנו גם אם הפרידו בינינו אלפי קילומטרים, ראינו את המראות הקשים, ליבנו נקרע, שמענו על הפצועים וההרוגים, מחינו דמעה. קיבלנו את הדיווחים והרגשנו שותפות גורל עמוקה".



בני הזוג נתניהו בירידה מהמטוס. צילום: רויטרס
בני הזוג נתניהו בירידה מהמטוס. צילום: רויטרס



לדבריו, "גם לפני שני עשורים וחצי, איראן הייתה זו שהבעירה את פתיל הנפץ שפגע פעמיים בארגנטינה. היא יזמה, תכננה וביצעה את הפיגועים הנוראיים באמצעות השליח שלה, חיזבאללה".



בתוך כך, הוא קרא לנשיא ארגנטינה להטיל את האחריות על הרפבוליקה האסלאמית לאירועים שאירעו ב-1994. "אני מודה לנשיא מאקרי ולשלטונות ארגנטינה על נכונותם למצות את בירור האמת עד תום. הגיע הזמן להטיל על איראן את האחריות המלאה באופן פומבי וסופי. הגיע הזמן לעשות צדק עם הקורבנות. הגיע הזמן להוקיע את הנאשמים", אמר נתניהו.


 


נתניהו בטקס בשגרירות. צילום: רויטרס
נתניהו בטקס בשגרירות. צילום: רויטרס



"האיום האיראני הוא איום ואתגר מתמשך", קבע נתניהו, שהסביר: "זהו איום שפורץ מן המזרח התיכון והוא שולח זרועות לכל עבר, כולל לכאן, לאמריקה הלטינית, וביתר שאת בשנים האלה. ישראל הייתה ותמשיך להיות ראש חץ במאבק נגד הטרור העולמי, ואנחנו נמשיך לפעול בנחישות ובדרכים שונות כדי להגן על עצמנו מפני התוקפנות והטרור של איראן ונגד הטרור בכלל". 



מלבד זאת, הוא ציין כי "הטרור האיראני ברברי עוד יותר מאשר האלימות של ימי הביניים מפני שאז שגרירים לא היוו מטרות, ואם כן, זה היה נחשב ל'פשע יוצא דופן'. גם אז נמנעו מלתקוף את השגרירים, אך איראן פגעה גם בשגרירות, ויצרה סטנדרט חדש שלא נוכל לקבל", הוסיף.