נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שוקל מדיניות יותר אגרסיבית כלפי איראן, כך אומרים גורמים לשעבר בממשל האמריקאי. לדבריהם, לפי ההצעה שהכינו מזכיר ההגנה ג'יימס מאטיס, מזכיר המדינה, רקס טילרסון והיועץ לביטחון לאומי, הרב מקמאסטר, ארצות הברית תגיב ביתר חומרה כלפי הכוחות האיראניים, שלוחותיה בעיראק ובסוריה וארגוני הטרור שתחת חסותה, כמו חיזבאללה וחמאס. עוד אמרו הגורמים, כי האסטרטגיה החדשה עשויה להפוך למדיניות מוצהרת עוד בחודש ספטמבר.

לדברי בכיר בממשל, בניגוד לכמה מקודמיו, בהם ברק אובמה, שנתנו הוראות מדויקות ליישום המדיניות שלהם, טראמפ צפוי לקבוע יעדים אסטרטגיים ומטרות למדיניות האמריקאית, אבל להשאיר למפקדי הצבא, דיפלומטים וגורמי ממשל אחרים את אופן הביצוע.
התוכנית אמורה להגביר את הלחץ על טהרן כדי שתמתן את תוכנית הטילים הבליסטיים שלה ותמיכתה בארוני טרור, אמרו הגורמים. "הייתי מכנה זאת אסטרטגיה רחבה מול מספר פעילויות איראניות: נושאים כספיים, תמיכה בטרור, פגיעה ביציבות האזור, בעיקר בסוריה, עיראק ותימן", אמר גורם אחר. עוד טוענים הגורמים, שההצעה צפויה להתייחס בריגול קיברנטי, וייתכן גם שהפצת הנשק הגרעיני.

התוכנית גם ממליצה שארצות הברית תיירט משלוחי נשק שאיראן שולחת לשלוחיה, כמו אלה לחות'ים בתימן, או לארגונים הפלסטינים ברצועת עזה וחצי האי סיני. 
המלצה נוספת קוראת לחיל הים האמריקאי הגיב בעוצה גדולה יותר להטרדות על ידי סירות של משמרות המהפכה במפרץ הפרסי. עד כה הספינות האמריקאיות הסתפקו בירי של זיקוקין ויריות אזהרה על מנת להבריח את הסירות, שביצעו גיחות מאיימות וסירבו להשימע לאזהרות בקשר.