ח״כ יגאל גואטה הודיע הבוקר (רביעי) ליו״ר תנועת ש״ס, השר אריה דרעי, על התפטרותו מהכנסת, וזאת בשל לחץ שהופעל עליו לאחר שהשתתף בחתונה גאה של אחיינו. ח״כ גואטה כתב לשר דרעי כי הוא מודה לו על האמון שאיפשר את צירופו לסיעת ש״ס בכנסת אולם החליט להתפטר מהכנסת, ואמר לשר דרעי כי הוא מאמין בהנהגתו וימשיך לפעול למענו ולמען תנועת ש״ס ככל שיידרש. 



השר דרעי אמר לח״כ גואטה כי הוא מכבד את החלטתו, הביע את הערכתו אליו והודה לו על פעילותו המבורכת ועל הרוח החדשה והנמרצת שהכניס לסיעת ש״ס. השר דרעי אמר לח״כ גואטה כי עוד לו נכונו לו תפקידים בתנועה וכי הוא משוכנע כי כישוריו יבואו לידי ביטוי. לפני התפטרותו של גואטה, פרסמו רבני התנועה מכתב חריף כנגדו, בו הם קראו לו להתפטר ואף הגדירו את מעשיו כ"חילול השם בפרהסיה", וזאת לאחר שהתראיין בנושא בתוכנית "מה בוער" בגלי צה"ל.



הרב בארון נגד ח"כ גואטה מש"ס

מכתב רבני ש"ס נגד חה"כ יגאל גואטה
מכתב רבני ש"ס נגד חה"כ יגאל גואטה




גם הרב ציון בארון התבטא בחריפות נגד חבר הכנסת, השווה את מעשיו לעידוד קריעת ספרי תורה, ואף טען שמקומו של גואטה בבית משוגעים. "אני שמעתי את הדברים המוקלטים של גואטה, שמתפאר שהיה באירוע שקורא לו חתונה, ולמעשה הדברים המדויקים היא שאין לי הגדרה אחרת מאשר לומר אדם שרואה שקורעים ספר תורה ומוחא כפיים, על כן ראשי התנועה צריכים להסיק את המסקנות".



"אין מילים במה להגדיר את הדבר החמור הזה חוץ מעצם חילול השם", הוסיף הרב בוארון, "אדם שאומר דברים כאלה, מקומו בבית חולים לחולי נפש, לא מקום אחר", אמר הרב מסרטון, שנחשף לראשונה יחד עם המכתב ע"י נפתלי טרבלסי מאתר אקטואליק.



"כל אדם נברא בצלם"


בתגובה להתפטרותו של גואטה, חברי כנסת מרחבי האולם יצאו להגנתו וביקרו את מפלגת ש"ס. חבר הכנסת מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) אמר על המקרה כי "אלוהים לא יסלח לש״ס. דרך ארץ קודמת לתורה", וחברתו למפלגה, חה"כ מרב מיכאלי קראה לו לחזור בו מהתפטרותו. "אני קוראת לח"כ יגאל גואטה לחזור בו מהתפטרותו מהכנסת כי השתתף בחתונת אחיינו ההומו, ולשר אריה דרעי אני קוראת לא לקבל את ההתפטרות" אמרה מיכאלי, והוסיפה: "זמן טוב להיזכר שכל אדם נולד בצלם".

ח"כ אמיר אוחנה (ליכוד) פנה לגואטה בחשבון הפייסבוק שלו הילל את סובלנותו, ואמר כי פעל לקירוב לבבות. "קיימת "ואהבת לרעך כמוך", נמנעת מלהלבין פנים ועשית כל זאת - מבלי להתיר שום דבר שהתורה אוסרת. אתה המייצג האותנטי של יהדות המזרח המחבקת, המקבלת, המקרבת, מול אלה שאני בז להם - המבקשים כביכול באהלה של תורה להרחיק, להשניא, לפלג. דרכיה דרכי נעם - מהם והלאה. וכל נתיבותיה שלום - אינם מכירים".

"אוהב אותך ואמשיך לעמוד לצידך בכל אופן שתזדקק כפי שאתה יודע", המשיך אוחנה, "צר לי על החלטתך להתפטר מהכנסת. זו אבידה לכנסת ישראל ותעודת עניות למי שביקשו ממך לעשות כן. הכנסת המון צבע לדיונים, דברי אמת חכמים מתובלים בהומור המושחז שלך. תהיה חסר - אבל לעד תישאר חבר".



"מזעזע לחשוב שב-2017 השתתפות בחתונה גאה יכולה להביא לזה"

גם ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) הצטרף לביקורת על ש"ס ואמר כי ״זהו יום רע למערכת הערכים של מדינת ישראל. מפלגה סקטוריאלית, נטולת נשים מסלקת משורותיה ח"כ שנהג בפתיחות וכיבד קרוב משפחה שלו בחתונה גאה. אל מול שתיקת ההנהגה כנגד מצעד הבושה הזה, חשוב לי לחזק את ידיו של ח"כ היוצא גואטה על שהיה אמיץ מספיק כדי ללכת בדרכו״.

חברת הכנסת יעל גרמן (יש עתיד) הוסיפה: "התפטרותו של ח"כ הכנסת גואטה היא מצערת ומבישה. שוב אנו עדים שחברי כנסת לא מקבלים החלטות על פי צו מצפונם אלא על פי לחץ פוליטי. גואטה השתתף באירוע משפחתי אישי ובחר לקדש את הערכים היהודים העליונים ביותר בינהם 'ואהבת לרעך כמוך' , הייתה זו הזדמנות של שותפיו הפוליטיים והאידיאולוגיים לתת שיעור בגדולה ואהבת חינם במקום בשנאת חינם, הזדמנות שפספסו בגדול והוא נאלץ לשלם את המחיר הלא הוגן".

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) אמר גם הוא כי "ח"כ גואטה תרם לעבודת הכנסת בתחומים רבים. מזעזע לחשוב שבשנת 2017 השתתפות בשמחה של בן משפחה הומו יכולה לעורר תגובות כאלה".



כזכור, סוף חודש אוגוסט התראיין חבר הכנסת לתוכנית מה בוער, שם סיפר על השתתפותו בחתונה לפני שנתיים. "לפני כשנתיים התקשרה אחותי מקיבוץ גינוסר ואמרה לי הבן שלי ים מתחתן והוא רוצה לדבר איתך", סיפר חבר הכנסת, שהמשיך: "הבן פנה אליי 'דוד יגאל, אני רוצה שתקדש אותי בחופה'. אמרתי לו שאני לא מבין בזה, שיש אנשים מקצועיים בזה, ואז הוא אמר לי עוד משהו, שהוא הומו, אמרתי לו 'עכשיו אני עוד יותר לא מבין בזה'. אבל אני רוצה להגיד עוד דבר, הלכנו כל המשפחה, אני בדרך כלל לא אומר לילדים שלי מה לעשות, אבל הפעם אמרתי לילדים - ההתייצבות חובה. אבל אמרתי שאנחנו הולכים לשמח אותו ואת אחותי, ולחבק אותם, אבל שתדעו שהתורה אומרת שזה אסור, שזאת תועבה מה לעשות אין לי שיקול דעת, אבל באנו לשמח".