התפטרותו של חבר הכנסת יגאל גואטה (ש"ס) מהכנסת היום (רביעי), הכתה גלים במערכת הפוליטית, כאשר חברים רבים במשכן הביעו את תמיכתם בחבר הכנסת שאולץ להתפטר, והביעו ביקורת על מפלגתו, שלא יכלה לקבל את בחירתו להגיע לחתונת אחיינו ההומוסקסואל. בתו של הח"כ, הזמרת שמחה גואטה התראיינה לתוכנית "מה בוער", שם התחילה הסערה לפני שבועיים ואמרה כי התפטרותו של אביה היא הפסד לש"ס ולמדינת ישראל. 



"אני יכולה לומר שאני גאה באבא שלי, ובאמת שלו שהיא נר לרגליו כל החיים", אמרה גואטה. "אנחנו במשפחה לא ששנו שהוא יהיה בפוליטיקה, זה פספוס רציני מאוד לפוליטיקה ולישראל". בנוגע להשתתפות אביה בחתונה הגאה אמרה גואטה כי "זה לא סוד, זאת משפחה. זה לא מעניין אם במפלגה ידעו. אבא שלי עושה את מה שטוב לדעתו. הוא ציין שזה אסור, הוא לא מנופף בדגלי גאווה, אבל רק אדם כמוהו יכול לאחד את העם. אני לא מעורה בפוליטיקה, אני בורחת מזה כמו מאש, אבל אני יכולה לומר שהייתה התססה על כלום. זה מצחיק אותי להתייחס לזה, זאת בדיחה, זה בדרך אגב, הוא אמר את זה בדרך אגב, הוא איש של עשייה ובזה צריך להתרכז. זה פספוס של ש"ס, כמו יגאל גואטה יש אחד, הייתי שמחה שיהיו עוד כמוהו בממשלה".



"גאה באבא שלי". שמחה גואטה ב"להיות זמרת"
"גאה באבא שלי". שמחה גואטה ב"להיות זמרת"


גם במערכת הפוליטית קיבל גואטה תמיכה רבה. יושב ראש "יש עתיד", יאיר לפיד אמר בתגובה להתפטרותו של גואטה כי "גואטה חבר כנסת מצוין וחבר. עצוב שבישראל 2017 ח״כ נאלץ לסיים את תפקידו בגלל שהשתתף בחתונה של שני אנשים שאוהבים אחד את השני".

חבר הכנסת מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) אמר על המקרה כי "אלוהים לא יסלח לש״ס. דרך ארץ קודמת לתורה", וחברתו למפלגה, חה"כ מרב מיכאלי קראה לו לחזור בו מהתפטרותו. "אני קוראת לח"כ יגאל גואטה לחזור בו מהתפטרותו מהכנסת כי השתתף בחתונת אחיינו ההומו, ולשר אריה דרעי אני קוראת לא לקבל את ההתפטרות" אמרה מיכאלי, והוסיפה: "זמן טוב להיזכר שכל אדם נולד בצלם".



ח"כ אמיר אוחנה (ליכוד) פנה לגואטה בחשבון הפייסבוק שלו הילל את סובלנותו, ואמר כי פעל לקירוב לבבות. "קיימת 'ואהבת לרעך כמוך', נמנעת מלהלבין פנים ועשית כל זאת - מבלי להתיר שום דבר שהתורה אוסרת. אתה המייצג האותנטי של יהדות המזרח המחבקת, המקבלת, המקרבת, מול אלה שאני בז להם - המבקשים כביכול באהלה של תורה להרחיק, להשניא, לפלג. דרכיה דרכי נעם - מהם והלאה. וכל נתיבותיה שלום - אינם מכירים".

"אוהב אותך ואמשיך לעמוד לצידך בכל אופן שתזדקק כפי שאתה יודע", המשיך אוחנה, "צר לי על החלטתך להתפטר מהכנסת. זו אבידה לכנסת ישראל ותעודת עניות למי שביקשו ממך לעשות כן. הכנסת המון צבע לדיונים, דברי אמת חכמים מתובלים בהומור המושחז שלך. תהיה חסר - אבל לעד תישאר חבר".


"מזעזע לחשוב שב-2017 השתתפות בחתונה גאה יכולה להביא לזה"

גם ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) הצטרף לביקורת על ש"ס ואמר כי ״זהו יום רע למערכת הערכים של מדינת ישראל. מפלגה סקטוריאלית, נטולת נשים מסלקת משורותיה ח"כ שנהג בפתיחות וכיבד קרוב משפחה שלו בחתונה גאה. אל מול שתיקת ההנהגה כנגד מצעד הבושה הזה, חשוב לי לחזק את ידיו של ח"כ היוצא גואטה על שהיה אמיץ מספיק כדי ללכת בדרכו״.

חברת הכנסת יעל גרמן (יש עתיד) הוסיפה: "התפטרותו של ח"כ הכנסת גואטה היא מצערת ומבישה. שוב אנו עדים שחברי כנסת לא מקבלים החלטות על פי צו מצפונם אלא על פי לחץ פוליטי. גואטה השתתף באירוע משפחתי אישי ובחר לקדש את הערכים היהודים העליונים ביותר בינהם 'ואהבת לרעך כמוך' , הייתה זו הזדמנות של שותפיו הפוליטיים והאידיאולוגיים לתת שיעור בגדולה ואהבת חינם במקום בשנאת חינם, הזדמנות שפספסו בגדול והוא נאלץ לשלם את המחיר הלא הוגן".

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) אמר גם הוא כי "ח"כ גואטה תרם לעבודת הכנסת בתחומים רבים. מזעזע לחשוב שבשנת 2017 השתתפות בשמחה של בן משפחה הומו יכולה לעורר תגובות כאלה".


מתנועת "ישראל חופשית" נמסר: "ח"כ גואטה בסך הכל ייצג את מה שהיהדות הייתה יכולה להיות. יהדות מכילה סובלנית ואנושית. מנגד אנו עדים שוב ליהדות במלוא כיעורה, ליהדות הרודנית והחשוכה. מצער שח"כ גואטה נכנע ללחצים פוליטיים שמרניים מפוליטיקאים ורבנים שמעקרים כל יכולת לשמור על הקולות השפויים והמתונים במפלגת ש"ס, אבל מצער אף יותר לראות שאלו הן פניה של התנועה שנושאת את דגלה של יהדות מזרחית ומוסרית, אבל לא מסוגלת להיות כזו."