עבריינים לא ידועים בכושר ההמצאה שלהם וביכולת להערים על המשטרה, אבל זה לא מונע מהם להמשיך לנסות ולפעמים הם אפילו מצליחים. לאחרונה פרסמה תחנת משטרה במדינת ורמונט שבארצות הברית, כי היא זקוקה לעזרת הציבור באיתור חשוד שלבוש כמו פנדה שגנב רובה, ולא - לא מדובר במתיחה.


המשטרה בעיר וויליסטון שבוורמונט, דיווחה בחשבון הטוויטר שלה כי היא מחפשת אחר גנב משונה למדי. על פי הדיווח, אותו אדם נראה נכנס לתוך החנות Dicks Sporting Goods בעיר, סביב השעה שמונה וחצי בבוקר, גנב רובה מסוג איירסופט ונמלט מהמקום. שוטרים שהגיבו לקריאה לעזרה מהחנות לא הצליחו לאתר את החשוד, והמצוד אחריו נמשך בימים אלו. 
 
נכנס לחנות, לקח את הרובה וברח. האיש ותחפושת הפנדה. צילום: טוויטר
נכנס לחנות, לקח את הרובה וברח. האיש ותחפושת הפנדה. צילום: טוויטר

למעשה, עובדים בחנות סיפרו למשטרה שהחשוד הגיע לחנות מוקדם יותר באותו היום, ללא תחפושת הפנדה, והסתכל על הרובה שגנב בהמשך היום. הוא אמר לעובדים בחנות שיחזור בהמשך לקנות אותו, וכאמור קיים חצי מההבטחה שלו. המשטרה שחררה תמונה של הגנב עם התחפושת ובלעדיה, בתקווה שהציבור הרחב יוכל לסייע לאתר אותו או לתת מידע לגביו.

הבטיח לשלם, אך לא עשה זאת. צילום: טוויטר
הבטיח לשלם, אך לא עשה זאת. צילום: טוויטר

 
זו כאמור לא הפעם הראשונה וגם בוודאי לא האחרונה בה פושע נאלח מנסה להערים על המשטרה. לפני מספר שבועות, עבריין תנועה מקניה ניסה להתחמק מעונש לאחר שנהג בשכרות, אך בניגוד לאיש בחליפת הפנדה לא נחל הצלחה רבה במיוחד. אם כי, יש יאמרו, יחסית לסיכון שגרם, הוא קיבל עונש קל מדי. 

רוברט וומבובו , מהעיר אלדורט שבקניה, נעצר על נהיגה בשכרות לאחר שגרם לתאונה בכביש המהיר שבין העיר אלדורט לעיר קיטאל. וומבובו הועמד לדין בבית המשפט בעיר, ובמהלך המשפט כולו ניסה לשכנע את חבר המושבעים והשופט שהוא נוהג הכי טוב כשהוא שיכור.

עורך דינו ניסה לטעון שרוברט אינו שפוי ולכן יש לבטל את הדיון ולא להענישו. אך וומבובו המשיך בשלו וניסה להסביר שהוא פעל באופן תקין לחלוט. "הוא נכנס לנתיב שלי באופן גלוי, מה שאילץ אותי לסטות", הסביר וומבובו בבית המשפט. כשנשאל האם היה שיכור בעת התאונה, הוא טען כי שתה רק שתי בירות, ולכן אין סיכוי שלאלכוהול היה השפעה על הנהיגה שלו.
 

via GIPHY

לאחר הבקשה המשונה הזו, כל מי שהיה בבית המשפט פרץ בצחוק רם. למרות ניסיונותיו המשעשעים הרבים, השופט קבע ש"זה מסוכן לנהוג תחת השפעת אלכוהול כיוון שהתוצאות עלולות להביא לאובדן החיים שלך או שלך אחרים". לאחר שסיים לצחוק, השופט גזר על השיכור גזר דין של 30 יום בכלא וכן קנס.

"כבוד השופט, על מנת להוכיח שאני שיכור מאורגן ויציב, זו היא העבירה הראשונה שלי תחת השפעה, ונהגתי שיכור לעיתים קרובות", המשיך השיכור לשכנע בחפותו. כאשר התבקש להראות קבלה על שתי הבירות ששתה, אמר רוברט שאיבד אותה, אך "אם יורשה לי, אני יכול ללכת לבר בו שתיתי ולהביא עותק של הקבלה".