מבחן כוח ראשון ליו"ר העבודה החדש אבי גבאי. ועידת המפלגה תתכנס היום בגני התערוכה בתל אביב ותתבקש לאשר את הצעותיו לשינויים בחוקת העבודה, שנועדו להעניק לו יותר סמכויות. התיקונים לחוקה כוללים מתן אפשרות לגבאי לשריין לפחות ארבעה מועמדים ברשימת העבודה לכנסת, לקבוע בעצמו שרים מקצועיים שיכהנו בממשלה שלא מקרב חברי הסיעה, לקבוע את יו"ר הסיעה ואת נציגיה בוועדות הכנסת השונות ולשלוט בתקציב המפלגה.



ההצעות צפויות לעבור בוועידה, אולם קודם לכן על גבאי להתגבר על מכשול בדמות עתירה שהגישו כמה חברים במפלגה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, שתידון היום עוד לפני פתיחת הוועידה. לטענתם אין לוועידה סמכות לקבל החלטות, משום שתקופת כהונתה הסתיימה ולא התקיימו בחירות לוועידה חדשה.



מיקי רוזנטל. הודיע על תמיכתו בצעדיו של אבי גבאי. צילום: פלאש 90
מיקי רוזנטל. הודיע על תמיכתו בצעדיו של אבי גבאי. צילום: פלאש 90



כמו כן, כמה פעילים אוספים חתימות כדי להביא לכך שההצבעה היום על אישור תוכניותיו של גבאי תהיה חשאית ולא פומבית. לעת עתה לא ברור אם יצליחו לאסוף די חתימות. בשבועיים האחרונים הצליח גבאי לגייס תמיכה פומבית מיו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ומהח"כים שלי יחימוביץ', שלה קבוצת תומכים גדולה בוועידה, איתן כבל, עומר בר־לב, מיקי רוזנטל ומיכל בירן, והוא נהנה גם מתמיכה של מטה הקיבוצים.



לעומתם, ח"כ עמיר פרץ הודיע כי אינו תומך בשינויים שגבאי מבקש לאשר היום וקרא להגיע להסכמות. מי שהביע התנגדות פומבית לרפורמות שמציע גבאי הוא מזכ"ל המפלגה, ערן חרמוני. חרמוני ניסה בימים האחרונים להגיע עם גבאי להבנות שיאפשרו לקבל את כל ההחלטות בוועידה בהסכמה פה אחד.



אם "ארגז הכלים לניצחון", כפי שגבאי מכנה זאת, יאושר הערב כצפוי, יתפנה היו"ר הטרי של מפלגת העבודה והמחנה הציוני לקמפיין שבו כבר החל לקראת הבחירות לכנסת ה־21.