הוריקן הארווי הוא אחד האסונות הגדולים ביותר שהכו בארה"ב לאחרונה, ולפני שהספיקו שם להתאושש היכה ביבשת הוריקן "אירמה", כשממדי ההרס אומנם טרם נמדדו במלואם. אבל לצד האובדן וההרס, הסופה האימתנית גרמה גם להמון תופעות מוזרות בטבע להיחשף. לאחרונה, צעירה ממקסיקו העלתה תמונות לטוויטר של יצור ימי מוזר ומסתורי, ועוררה סערה ברשת.



פריטי דסאי, שמצאה את המפלצת הימית העלתה את התמונות לטוויטר בתקווה לקבל עזרה לזהות את הדבר המשונה הזה.. למרות שממבט ראשון נראה שמדובר במתיחה, היצור המפחיד הזה, שדומה יותר לאיבר מין גברי מעוך, הוא אמיתי לגמרי.  

מפחיד! לא משהו שרוצים להיתקל בו בחוף בים. צילום: טוויטר
מפחיד! לא משהו שרוצים להיתקל בו בחוף בים. צילום: טוויטר



שאלתה של דסאי עברה במהרה לד"ר קנת טיי, ביולוג ימי מומחה צלופחים ממוזיאון סמית'סוניאן הלאומי להיסטוריה וטבע. לדעתו של טיי, מדובר בצלופח ממין Fangtooth snake-eel, אשר נפוץ מאוד במפרץ מקסיקו. כלומר הבשורות הרעות הוא שזה יצור אמיתי, והבשורות הטובות הן שהוא נמצא במעמקי הים ובדרך כלל לא מהווה סכנה. כל עוד לא תצללו מפרץ מקסיקו לעומק של בין 30 ל-90 מטרים, תהיו בסדר. יחד עם זאת, טיי הסביר שיתכן גם שמדובר בצלופחים משני זנים אחרים (garden eel, conger eel), כיוון ש"לשלושת המינים הללו יש שיניים גדולות דמויות ניבים". 

אמיתי לחלוטין ומאוד מבהיל. צילום: טוויטר
אמיתי לחלוטין ומאוד מבהיל. צילום: טוויטר


"זה היה לגמרי לא צפוי, זה לא משהו טיפוסי שרואים על החוף. הנחתי שמדובר ביצור שחי במים עמוקים שנסחף אל החוף", אמרה דסאי ההמומה ל-BBC. "התגובה הראשונה שלי הייתה סקרנות, רציתי לברר מה זה הדבר הזה". 

נסחף אל החוף בעקבות הוריקן הארווי. צילום: טוויטר
נסחף אל החוף בעקבות הוריקן הארווי. צילום: טוויטר