ההחלטה אם לקצוב את עונשו של אלאור אזריה תתקבל בעוד כמה שבועות. הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, אמור לקבל את ההחלטה לאחר שיתייעץ עם גורמים שונים בצה"ל, ובמיוחד עם הפרקליט הצבאי הראשי וגורמים משפטיים. איזנקוט לא שינה את דעתו מהיום הראשון לפרשה, והתייחס לסוגיה תמיד בשני היבטיה: העניין הפיקודי והעניין המשמעתי.



עתה, לאחר שבית המשפט אמר את דברו וקבע במפורש כי אזריה עבר עבירות קשות, פעל בניגוד לחוקי הצבא, ערכיו והנורמות שלו, כמו גם הוראות הפתיחה באש, ומשיורד הנושא מסדר היום הציבורי שהסעיר את החברה הישראלית, יהיה מקום לשקול ברוגע אם אפשר לקצוב את עונשו, ובכמה חודשים, ולכמה זמן.



כזכור, כשבוע לפני הערעור על עונשו של החייל היורה שלא התקבל, שהגיש בא כוחו עו"ד יורם שפטל, פנה אזריה לרמטכ"ל בבקשה להקל בעונשו. בפנייה הוא לא הביע חרטה על הריגת המחבל, אך הבהיר שלא היה יורה אילו היה יודע שעל גופו אין מטען חבלה. כמו כן, הוא הודיע שאין בכוונתו להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון על הרשעתו.



עו"ד שפטל עם אלאור אזריה ואביו צ'רלי בבית המשפט. יחכו להודעה הרמטכ"ל. צילום: אבשלום ששוני
עו"ד שפטל עם אלאור אזריה ואביו צ'רלי בבית המשפט. יחכו להודעה הרמטכ"ל. צילום: אבשלום ששוני



בצה"ל הבהירו אז שהרמטכ"ל יוכל לדון בבקשה רק בשבעה בספטמבר, לאחר שפסק הדין של בית הדין יהפוך לחלוט. כמו כן, נמסר מצה"ל באותה עת כי הרמטכ"ל יבקש את חוות הדעת של הפרקליטות הצבאית ובהמשך יכריע, מה שיקרה, כאמור, במהלך השבועות הקרובים. 



מלבד זאת, ראוי להזכיר כי מיד לאחר החלטת בית הדין הצבאי איזנקוט אמר כי בקשת אזריה להקלה בעונשו תישקל בכובד ראש: "סמל אלאור אזריה הוא לוחם צה"ל ששירת כמו רבים מחיילינו בחוד החנית ולקח חלק באתגר המשותף שתכליתו מתן ביטחון לאזרחי מדינת ישראל. היום אמר בית הדין הצבאי את דברו באופן חד וברור. מערכת המשפט הצבאית קיימה הליך ערכי, מקצועי ונטול פניות ופסקה באופן עצמאי וללא כל התערבות פנימית וחיצונית. צה"ל תחת פיקודי עסק בלמידת האירוע, הפיק ממנו לקחים וכך יוסיף לעשות גם לנוכח פסק הדין שניתן היום".



"ההליך המשפטי בבית הדין הצבאי הסתיים. באם יבחר סמל אזריה להגיש בקשה להקלה בעונש, היא תישקל בכובד ראש, תוך בחינת מכלול השיקולים הנוגעים בדבר ומתוך מחויבותי אך ורק לערכי צה"ל, ללוחמיו ולמשרתיו", הוסיף אז הרמטכ"ל.