מיקי גנור, עד המדינה בפרשת הצוללות, שוחרר היום (חמישי) ממעצר בית והותר לו להתנועע חופשי. עם זאת, הוטלו עליו תנאים מגבילים, לרבות איסור יציאה מהארץ וכן איסור קיום ראיונות בכלי התקשורת. כזכור, מאז חתם גנור על הסכם עד המדינה ואחרי שסיים את תקופת שהותו במתקן משטרתי לשם הגיעו בני משפחתו לבקרו, הועבר עד המדינה לדירה מאובטחת ממנה הובל מדי יום אל המתקן המשטרתי שבו שטח את עדותו המפורטת אותה גיבה במסמכים וראיות.



כפי שפרסמנו אתמול, בימים האחרונים התנהל משא ומתן בין הפרקליטות וראשי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה לבין פרקליטיו של גנור , עורכי הדין אלי זוהר ואילן סופר כאשר בעוד היחידה החוקרת התעקשה על שחרור למעצר בביתו התעקשו פרקליטיו של גנור, על שחרורו ממעצר בית באופן מוחלט.



ניתן לומר, אם כן, שעד המדינה סיים את עדותו המפורטת בנוגע לפרשת הצוללות, כשהוא קושר לביצוע עבירות השחיתות שורה של מקורבים, יועצים, אישי ציבור ואפילו מי שנמנה מבין חבריו.



במהלך שבעת השבועות האחרונים מסר גנור את עדותו, אותה גיבה בחומרים מפלילים, כשהוא מפרט את מהות העבירה ומתאר מערכת שוחדית משומנת היטב שסייעה לקידום עסקת הצוללת מהתאגיד הגרמני טיסנקרופ אותו ייצג בישראל.



נודע כי גנור יידרש להתעמת עם חלק מהחשודים שאת שמם שרבב בפרשה בדיוק כפי שעשה מול היועץ הפוליטי וחברו צחי ליבר. עוד ידוע כי חלק מהחשודים או המעורבים האחרים בפרשה טרם נחקרו עדיין ובכוונת המשטרה לפשוט על בתיהם בימים הקרובים כחלק מגל מעצרים ג' בפרשה המסועפת.



גנור מצידו יהיה זמין לכל קריאה מהמשטרה לקיום עימות ואחד המעורבים שנראה כי יזומן בהמשך לשלב העימות הוא עורך דין דוד שמרון, פרקליטו של גנור בעסקת הצוללות ומקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.